Reforming the national core curriculum for bilingual education in Finland
Bergroth, M. (2016). Reforming the national core curriculum for bilingual education in Finland. Journal of Immersion and Content-Based Language Education, 4(1), 86-107. https://doi.org/10.1075/jicb.4.1.04ber
Authors
Date
2016Copyright
© John Benjamins 2016. This is a final draft version of an article whose final and definitive form has been published by John Benjamins. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
This article explores the discourses surrounding the act of writing Section 10 Bilingual education in the new Finnish national core curriculum, which will be implemented in 2016. This section will set the parameters for programs that integrate language and content learning, where a minimum of two languages are used for instruction in content subjects. The main research questions discussed in this article are how and why certain discourses are expressed, or left unexpressed, in the final draft version of the curriculum. The data for qualitative analysis consists of participatory observations and minutes of meetings in the working group assembled for writing the draft.
Publisher
John BenjaminsISSN Search the Publication Forum
2212-8433Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25584519
Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
The Multiplicity of Pre-primary CLIL in Finland
Mård-Miettinen, Karita; Palojärvi, Anu; Hansell, Katri; Skinnari, Kristiina; Moate, Josephine (Springer, 2023)Finland has language-friendly national curricula that aim to support the presence of the two national languages, Finnish and Swedish as well as other languages, and to foster bi- and multilingual language development. These ... -
A language socialisation perspective on Swedish immersion in Finland : Students, teachers, and parents as key actors
Björklund, Siv; Mård-Miettinen, Karita; Pakarinen, Sanna (John Benjamins Publishing Company, 2022)This retrospective review applies a language socialisation perspective in examining the findings of a four-year research project on Swedish immersion in Finland. Findings from nine sub-studies within the project are reported ... -
Opettajaparityöskentely päiväkodin kaksikielisessä opetuksessa
Palojärvi, Anu (2015)Tutkimuksessa tarkasteltiin eräässä päiväkodissa opettajaparityöskentelynä toteutettua uudenlaista kaksikielistä toimintaa, josta tutkimuspäiväkodissa käytettiin nimitystä kie- lipajatoiminta. Tutkimuskysymyksinä oli miten ... -
Selvitys kotimaisten kielten kielikylpyopetuksen ja vieraskielisen opetuksen tilanteesta Suomessa : kuntatason tarkastelu
Kangasvieri, Teija; Miettinen, Elisa; Palviainen, Hannele; Saarinen, Taina; Ala-Vähälä, Timo (Jyväskylän yliopisto, soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2012) -
”Johanna, onko sinä på Tiktok? Se on roligt!” : vuorovaikutuksen moninaisuus suomenkielisessä kielikylpyopetuksessa
Tentke, Johanna (2022)Aiheena tutkielmassa oli kielikylpyopetus ja siinä tapahtuva vuorovaikutus. Kielikylpy on laaja ja pitkäkestoinen opetusohjelma, jossa suuri osa opetuksesta tapahtuu muulla kuin oppilaan äidinkielellä. Tutkin suomenkielistä ...