Koulutuksen järjestäjän strategiaprosessi ja strategian jalkauttaminen ohjaamaan arjen pedagogista toimintaa
Pirskanen, Ilkka (2009-10-05)
Pirskanen, Ilkka
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2009-10-05
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa
henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1255515127-9
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1255515127-9
Tiivistelmä
Kehittämishankeraportissa kuvataan Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymän strategiaprosessi ja tehdyt
toimenpiteet strategian jalkauttamiseksi ohjaamaan arjessa tapahtuvaa toimintaa. Pedagogisen näkökulman hankkeeseen tuo strategian selkeä yhteys Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymän opetussuunnitelma prosessiin. Opetussuunnitelman ohjausvoiman avulla strategia saadaan ohjaamaan käytännön päivittäistä opetustyötä. Strategian jalkauttamisen onnistumiseksi on tärkeää havaita koulutuksen järjestäjän johdon ja opetushenkilöstön näkökulmaero asioiden tarkasteluun. Päättäjät katsovat asioita tuhansien opiskelijoiden kokonaisuuden edun näkökulmasta. Opetushenkilökunnan tarkastelunäkökulma on yksittäisen opiskelijan tai yhden opiskelijaryhmän edesauttaminen.
toimenpiteet strategian jalkauttamiseksi ohjaamaan arjessa tapahtuvaa toimintaa. Pedagogisen näkökulman hankkeeseen tuo strategian selkeä yhteys Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymän opetussuunnitelma prosessiin. Opetussuunnitelman ohjausvoiman avulla strategia saadaan ohjaamaan käytännön päivittäistä opetustyötä. Strategian jalkauttamisen onnistumiseksi on tärkeää havaita koulutuksen järjestäjän johdon ja opetushenkilöstön näkökulmaero asioiden tarkasteluun. Päättäjät katsovat asioita tuhansien opiskelijoiden kokonaisuuden edun näkökulmasta. Opetushenkilökunnan tarkastelunäkökulma on yksittäisen opiskelijan tai yhden opiskelijaryhmän edesauttaminen.