Jäsenistön tyytyväisyys Jyväs-Golf ry:n palveluiden laatuun
Jaskio, Anne; Tulisalo, Anne (2008-04-04)
Jaskio, Anne
Tulisalo, Anne
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-04-04
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa
henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1210761272-3
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1210761272-3
Tiivistelmä
Tutkimuksen toimeksiantaja oli Jyväs-Golf ry, joka on Jyväskylän kaupungin Sippulanniemen alueella toimiva golfseura. Tutkimuksessa selvitettiin jäsenistön tyytyväisyyttä seuran palveluiden laatuun pelikaudella 2007. Tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen survey-tutkimus. Tutkimus toteutettiin kokonaistutkimuksena. Kyselylomake postitettiin kaikille Jyväs-Golf ry:n jäsenille (751 jäsentä). Lomakkeita palautui 287 kappaletta (38,2 %). Vastaukset käsiteltiin Sphinx Survey - ohjelmalla. Opinnäytetyön teoriataustaksi määriteltiin koetun palvelun laadun teoria. Tutkimuksen kohteena olivat jäsenten mielipiteet golfpalveluiden kriittisistä tekijöistä: kentän kunnosta, kentän ja klubin sekä seuran palveluiden tasosta. Tulokset analysoitiin vertailemalla eri-ikäisten jäsenten kokemuksia kentän ja klubin sekä seuran palveluiden tasosta ja eri tasoitusryhmiin kuuluvien jäsenten arvioita kentän kunnosta. Tutkimuksen tulokset osoittivat, että Jyväs-Golf ry:n jäsenet olivat pääosin tyytyväisiä seuran palveluiden laatuun ja Sippulanniemen kentän kuntoon. Kuitenkin sosiaalitilojen kuntoon toivottiin kohennusta ja kahvion valikoimaa haluttiin lisätä. Tutkimustuloksia hyödyntämällä Jyväs-Golf ry:llä on mahdollisuus parantaa asiakastyytyväisyyttä entisestään ja näin sillä on mahdollisuus kehittyä visionsa mukaisesti Suomen parhaaksi yhdeksänväyläiseksi golfkentäksi.