Avoimet ovet : näkökulma asiakaspalveluun ja opiskelijan ammatti-identiteetin korostamisen
Raussi, Sami (2007-05-06)
Raussi, Sami
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2007-05-06
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa
henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1183711961-1
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1183711961-1
Tiivistelmä
Työssä keskityttiin avoimien ovien järjestämiseen ja niiden käyttöön oppimistapahtumana. Työssä keskityttiin erityisesti ammatillisen identiteetin vahvistamiseen ja asiakaspalvelun harjoittamiseen. Johdannossa on syvennytty teorian pohjalta ammatti-identiteetin vahvistamiseen ja sen merkitykseen sekä asiakaspalveluun eri näkökannoilta. Aluksi työssä kerrotaan yleisesti avointen ovien vaikutuksesta koulutyöhön ja koulun rutiineihin. Valmistautuminen tapahtuman järjestämiseen. Työ on tehty useiden avointen ovien kokemuksella, niin järjestäjän kuin osallistujan roolissa keskittyen seuraaviin asioihin. Kuinka opiskelijat toimivat ja mihin heitä kannattaa käyttää tilaisuuden järjestämisessä. Opettajan rooli tapahtumaa suunniteltaessa ja järjestettäessä. Opiskelijoiden kannustaminen ja ohjaus avointen ovien aikana. Opiskelijoiden toimiminen nuorten parissa. Oppaiden käyttö sekä osastokohtainen opastus ja neuvonta. Esimerkkitapaukseksi on otettu Viitasaarella vuonna 2006 järjestetyt paikalliset Taitaja 9-kilpailut. Kilpailujen yhteydessä järjestettiin avoimet ovet - tilaisuus. Tapahtuma on raportoitu lyhyesti. Raportissa on keskitytty pääasiassa tapahtuman onnistumiseen järjestävän tahon kannalta.