Hyötyvirta-alueen kehittäminen : brändin kehittäminen
Räty, Ville (2021)
Räty, Ville
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021072016821
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021072016821
Tiivistelmä
Työssä selvitettiin kiertotalouskeskusten toimintaa ja brändäystä Suomessa, perehtymällä viiden eri alueeseen. Työssä tutkimusosio toteutettiin haastatteluin, jossa haastateltiin eri kiertotalouskeskusten toimijoita. Haastatteluissa käsiteltiin alueiden toimintaa yleisesti sekä brändin rakentamista ja merkitystä.
Työn tuloksia hyödynnetään Hyötyvirta-alueen kehittämiseen. Alueelle on suunnitteilla kiertotalouskeskuksen osaamiskeskusta, jonka konseptin rakentamisen osana on brändäys. Opinnäytetyö tuottaa brändäykseen havaintoja muiden kiertotalouskeskuksen toiminnasta ja brändeistä.
Haastatteluissa havaittiin, että alueiden brändillä on iso merkitys alueiden toimijoille. Brändi auttaa sijoittumismarkkinoinnissa mutta myös monissa muissa asioissa kuten kumppaneiden, rahoitusten ja hankkeiden saamisessa alueiden kehittämiseen. Brändit tuovat esiin alueiden toimintaa ja vahvuuksia.
Työn tuloksia hyödynnetään Hyötyvirta-alueen kehittämiseen. Alueelle on suunnitteilla kiertotalouskeskuksen osaamiskeskusta, jonka konseptin rakentamisen osana on brändäys. Opinnäytetyö tuottaa brändäykseen havaintoja muiden kiertotalouskeskuksen toiminnasta ja brändeistä.
Haastatteluissa havaittiin, että alueiden brändillä on iso merkitys alueiden toimijoille. Brändi auttaa sijoittumismarkkinoinnissa mutta myös monissa muissa asioissa kuten kumppaneiden, rahoitusten ja hankkeiden saamisessa alueiden kehittämiseen. Brändit tuovat esiin alueiden toimintaa ja vahvuuksia.