Hotel Katajanokan etätyöhuonepalvelun kehittäminen
Hongisto, Katja (2021)
Hongisto, Katja
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021062816688
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021062816688
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten Hotel Katajanokan etätyöhuonepalvelua voidaan kehittää vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeita. Tutkimuksessa selvitettiin, mitä etätyöhuoneen varusteita asiakkaat pitävät tärkeinä ja ovatko asiakkaat tyytyväisiä Hotel Katajanokan etätyöhuoneisiin.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään COVID-19 pandemian vaikutusta majoitusalaan ja pandemian myötä yleistynyttä etätyötä. Opinnäytetyössä on kuvattu majoitustuotteen kerroksellisuutta, hotellihuoneen ominaisuuksia ja palvelun laadun merkitystä asiakastyytyväisyyteen.
Tutkimuksessa käytettiin määrällistä ja laadullista tutkimusmenetelmää. Tutkimuksen aineisto kerättiin etätyöhuoneasiakkaille toteutetulla Google Forms- asiakaskyselyllä sekä neljälle etätyötä tekevälle henkilölle suoritetulla ryhmähaastattelulla.
Tutkimuksen tuloksista voidaan päätellä, että tärkeimpiä hotellihuoneen varusteita ovat äänieristys, langaton internetyhteys ja ilmanvaihto. Asiakkaat olivat tyytyväisiä tärkeimpiin varusteisiin myös Hotel Katajanokan etätyöhuoneissa. Opinnäytetyössä tuodaan esille myös tutkimuksen avulla selvinneitä kehityskohteita kuten työpisteen parantaminen.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään COVID-19 pandemian vaikutusta majoitusalaan ja pandemian myötä yleistynyttä etätyötä. Opinnäytetyössä on kuvattu majoitustuotteen kerroksellisuutta, hotellihuoneen ominaisuuksia ja palvelun laadun merkitystä asiakastyytyväisyyteen.
Tutkimuksessa käytettiin määrällistä ja laadullista tutkimusmenetelmää. Tutkimuksen aineisto kerättiin etätyöhuoneasiakkaille toteutetulla Google Forms- asiakaskyselyllä sekä neljälle etätyötä tekevälle henkilölle suoritetulla ryhmähaastattelulla.
Tutkimuksen tuloksista voidaan päätellä, että tärkeimpiä hotellihuoneen varusteita ovat äänieristys, langaton internetyhteys ja ilmanvaihto. Asiakkaat olivat tyytyväisiä tärkeimpiin varusteisiin myös Hotel Katajanokan etätyöhuoneissa. Opinnäytetyössä tuodaan esille myös tutkimuksen avulla selvinneitä kehityskohteita kuten työpisteen parantaminen.