Turun ammattikorkeakoulun tunnettuuden lisääminen : pääosassa EduCity
Lammela, Sannimari (2021)
Lammela, Sannimari
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061816358
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061816358
Tiivistelmä
Turun ammattikorkeakoulu toteutti vuonna 2019 sidosryhmäkyselyn, jonka vastausprosentti oli valitettavan pieni. Tämän perusteella pääteltiin korkeakoulun tunnettuuden lisäämiseen tarvittavan parempi suunnitelma. Tässä avuksi oltiin pohdittu uuden kampusrakennuksen, EduCityn, hyödyntämistä.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Turun ammattikorkeakoululle tapahtumakonseptiehdotus, jonka avulla organisaation tunnettuutta voidaan lisätä ulkoisten sidosryhmien keskuudessa EduCityä hyödyntäen. Työn haasteena oli organisaation suuruus ja moninaisuus. Tietoa lähdettiinkin selvittämään ammattikorkeakoulun henkilökunnalta. Tätä varten toteutettiin fokusryhmähaastattelu Turun ammattikorkeakoulun eri osastojen edustajille , sekä teemahaastattelu ammattikorkeakoulun Brand Managerin kanssa. Haastatteluissa koottiin Turun ammattikorkeakoulun, sekä EduCityn vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat. Lisäksi, selvitettiin henkilökunnan näkemykset millä tapaa EduCityä voisi hyödyntää tunnettuuden lisäämisessä.
Lopputuloksena valmistui kolme tapahtumakonseptiehdotusta, joiden avulla henkilökunta voi järjestää markkinoivia tapahtumia EduCityssä Turun ammattikorkeakoulun ulkoisille sidosryhmille ja näin lisätä organisaation tunnettuutta. Turku University of Applied Sciences conducted a survey among its stakeholders in 2019. The number of responses was unexpectedly low and thus it made Turku UAS realise that they need a better plan for increasing their brand awareness. To help reach this goal, it was decided that a plan on how to utilize the new campus building EduCity should be created.
The aim of the present bachelor’s thesis is to create event models for EduCity to help Turku UAS increase their brand awareness among the external stakeholders. The fact that the Urku University of Applied Sciences is a big and diverse organization presented some challenges for creating these models. To help understand it better two interviews were conducted with the staff: a focus group interview with staff members representing various sectors in the organization and a theme interview with the Turku UAS Brand Manager. In these interviews, the strengths, weaknesses, opportunities and threats of the university and EduCity were pieced together. In addition, the staff’s opinions on how EduCity could be utilized in increasing the awareness were explored.
The result consists of three concept proposals for an event to help the university staff organize marketing events in EduCity for their external stakeholders and thus increase the organization’s brand awareness.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Turun ammattikorkeakoululle tapahtumakonseptiehdotus, jonka avulla organisaation tunnettuutta voidaan lisätä ulkoisten sidosryhmien keskuudessa EduCityä hyödyntäen. Työn haasteena oli organisaation suuruus ja moninaisuus. Tietoa lähdettiinkin selvittämään ammattikorkeakoulun henkilökunnalta. Tätä varten toteutettiin fokusryhmähaastattelu Turun ammattikorkeakoulun eri osastojen edustajille , sekä teemahaastattelu ammattikorkeakoulun Brand Managerin kanssa. Haastatteluissa koottiin Turun ammattikorkeakoulun, sekä EduCityn vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat. Lisäksi, selvitettiin henkilökunnan näkemykset millä tapaa EduCityä voisi hyödyntää tunnettuuden lisäämisessä.
Lopputuloksena valmistui kolme tapahtumakonseptiehdotusta, joiden avulla henkilökunta voi järjestää markkinoivia tapahtumia EduCityssä Turun ammattikorkeakoulun ulkoisille sidosryhmille ja näin lisätä organisaation tunnettuutta.
The aim of the present bachelor’s thesis is to create event models for EduCity to help Turku UAS increase their brand awareness among the external stakeholders. The fact that the Urku University of Applied Sciences is a big and diverse organization presented some challenges for creating these models. To help understand it better two interviews were conducted with the staff: a focus group interview with staff members representing various sectors in the organization and a theme interview with the Turku UAS Brand Manager. In these interviews, the strengths, weaknesses, opportunities and threats of the university and EduCity were pieced together. In addition, the staff’s opinions on how EduCity could be utilized in increasing the awareness were explored.
The result consists of three concept proposals for an event to help the university staff organize marketing events in EduCity for their external stakeholders and thus increase the organization’s brand awareness.