Lokal sökmotoroptimering av en ny webbsida för ett småföretag
Rosendal, Oliver (2021)
Rosendal, Oliver
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061716181
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061716181
Tiivistelmä
Hakukoneet ovat yhä tärkeämpiä auttamaan käyttäjiä löytämään merkityksellistä tietoa. Tietohaku alkaa muotoilemalla lause, jolle Google yrittää näyttää mahdollisimman osuvia tuloksia. Tämän toteuttamiseksi, Google hakee Internetistä indeksoitujen verkkosivujen ja hakualgoritmiensa avulla. Näiden järjestelmien avulla Google voi näyttää olennaisimmat tulokset tiedonhakijoille.
Opinnäytetyön tarkoituksena on optimoida asiakkaan verkkosivusto saavuttaakseen hyvän aseman Googlen hakutuloksissa. Työssä kirjoittaja on analysoinut nykytilannetta, kattavan avainsana-analyysin ja kilpailuanalyysin, johon voidaan verrata muita tuloksia. Kirjoittaja on sittemmin optimoinut salongin verkkosivuston ja miettinyt, kuinka parantaa salongin mainetta Internetissä linkkien avulla. Lopuksi kirjoittaja on esittänyt työkalut, jotka mahdollistavat tulosten seurannan ja mittaamisen.
Teoriaosa käsittelee sitä, miten Google-hakukone toimii ja kuinka Internet-käyttäjät nykyisessä tilanteessa etsivät ja lukevat hakutuloksia. Suoritus seuraa prosessia, jossa kirjailija kartoittaa salongin nykytilanteen ja suorittaa sitten avainsana- ja kilpailija-analyysin. Prosessi jatkuu toimilla salongin verkkosivustolla ja sen ulkopuolella, miten tuloksia mitataan ja mitä voidaan parantaa.
Opinnäytetyön tarkoituksena on parantaa salongin verkkosivujen sijoittelua hakukoneoptimoinnin avulla.
Opinnäytetyön tarkoituksena on optimoida asiakkaan verkkosivusto saavuttaakseen hyvän aseman Googlen hakutuloksissa. Työssä kirjoittaja on analysoinut nykytilannetta, kattavan avainsana-analyysin ja kilpailuanalyysin, johon voidaan verrata muita tuloksia. Kirjoittaja on sittemmin optimoinut salongin verkkosivuston ja miettinyt, kuinka parantaa salongin mainetta Internetissä linkkien avulla. Lopuksi kirjoittaja on esittänyt työkalut, jotka mahdollistavat tulosten seurannan ja mittaamisen.
Teoriaosa käsittelee sitä, miten Google-hakukone toimii ja kuinka Internet-käyttäjät nykyisessä tilanteessa etsivät ja lukevat hakutuloksia. Suoritus seuraa prosessia, jossa kirjailija kartoittaa salongin nykytilanteen ja suorittaa sitten avainsana- ja kilpailija-analyysin. Prosessi jatkuu toimilla salongin verkkosivustolla ja sen ulkopuolella, miten tuloksia mitataan ja mitä voidaan parantaa.
Opinnäytetyön tarkoituksena on parantaa salongin verkkosivujen sijoittelua hakukoneoptimoinnin avulla.