Polkuopintojen kautta sairaanhoitajaksi
Kaivosoja, Sini; Kortesoja, Piia (2021)
Kaivosoja, Sini
Kortesoja, Piia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061115714
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061115714
Tiivistelmä
Opinnäytetyöprojektimme tavoitteena oli tuoda näkyvyyttä polkuopinnoille markkinointiviestinnän avulla. Opinnäytetyö on projektiluontoinen, joka rakentui kirjallisen tietoperustan sekä toiminnal-lisen projektityön yhdistelmästä. Teoria osuus rakennettiin luotettavista lähteistä kerätystä tieto-perustasta. Tietoa on kerätty kattavasti sairaanhoitajaopinnoista sekä markkinointiviestinnän perusteista, joita on hyödynnetty koko toiminnallisen projektivaiheen ajan. Julkaistun materiaalin tekovaiheessa on huomioitu projektin luonteen mukainen Oulun ammattikorkeakoulun graafinen ohjeisto, sekä saavutettavuusdirektiivit.
Opinnäytetyöprojektin tuotoksena syntyi viiden julkaisun sarja, joka sisältää kaksi blogikirjoitusta, kaksi mainosvideota ja yksi mainoskuva. Kaikki materiaali on julkaistu Oulun ammattikorkeakou-lun Oulaisten kampuksen blogissa, ja sitä kautta jaettu Facebookiin ja Instagramiin.
Mainosten luotettavuutta ja eettisyyttä on arvioitu kirjallisella palautteella Webropol-kyselyn avul-la, sekä suullisella palautteella esittämällä materiaalia opiskelijaryhmällemme, sekä ulkopuolisille yksittäisille henkilöille.
Tulokset analysoitiin ja aukikirjoitettiin opinnäytetyön raporttiin. Tulosten perusteella toteutuivat tarvittavat saavutettavuusdirektiivit. Johtopäätöksenä voimme todeta, että valitsemamme sosi-aalisen median eri kanavat tavoittivat suunnitellut kohderyhmät. There will be a big shortage of nurses in the future, with half of today's nurses going to be reti-red in the next ten years. Not everyone who wants to become nurses may be able to access education through a joint search. We wanted to highlight the open pathway of education at the Oulu University of Applied Sciences, through which it is possible to access the degree prog-ramme in nursing.
The objective of the thesis was to bring visibility to the trail studies of the Oulainen campus of the Oulu University of Applied Sciences. We felt it important to make people aware of all the opportunities of study for those who want to be a nurse.
The written contribution of the thesis to marketing communication and the educational oppor-tunity of the Oulu University of Applied Sciences began to be built through the acquisition of comprehensive theory information from books and the internet. To provide support for the theo-retical part, we interviewed various employees of the organization. The thesis also took into account the organisation's graphic guidelines and the guidelines in accordance with the Finnish State Accessibility Directives, where the quality of the advertisements met at least one A crite-rion.
As the output of the thesis project, two blog posts, two promotional videos, and one promotional image emerged, the reliability and ethicity of which were assessed based on oral and written feedback. Material marketable was posted on the Oulaisten campus blog, from which they were shared to Facebook and Instagram.
The results were analyzed and published in the thesis report. On the basis of the results, the necessary accessibility directives were implemented. As a conclusion, we can conclude that the different social media channels we selected reached the intended target groups.
Opinnäytetyöprojektin tuotoksena syntyi viiden julkaisun sarja, joka sisältää kaksi blogikirjoitusta, kaksi mainosvideota ja yksi mainoskuva. Kaikki materiaali on julkaistu Oulun ammattikorkeakou-lun Oulaisten kampuksen blogissa, ja sitä kautta jaettu Facebookiin ja Instagramiin.
Mainosten luotettavuutta ja eettisyyttä on arvioitu kirjallisella palautteella Webropol-kyselyn avul-la, sekä suullisella palautteella esittämällä materiaalia opiskelijaryhmällemme, sekä ulkopuolisille yksittäisille henkilöille.
Tulokset analysoitiin ja aukikirjoitettiin opinnäytetyön raporttiin. Tulosten perusteella toteutuivat tarvittavat saavutettavuusdirektiivit. Johtopäätöksenä voimme todeta, että valitsemamme sosi-aalisen median eri kanavat tavoittivat suunnitellut kohderyhmät.
The objective of the thesis was to bring visibility to the trail studies of the Oulainen campus of the Oulu University of Applied Sciences. We felt it important to make people aware of all the opportunities of study for those who want to be a nurse.
The written contribution of the thesis to marketing communication and the educational oppor-tunity of the Oulu University of Applied Sciences began to be built through the acquisition of comprehensive theory information from books and the internet. To provide support for the theo-retical part, we interviewed various employees of the organization. The thesis also took into account the organisation's graphic guidelines and the guidelines in accordance with the Finnish State Accessibility Directives, where the quality of the advertisements met at least one A crite-rion.
As the output of the thesis project, two blog posts, two promotional videos, and one promotional image emerged, the reliability and ethicity of which were assessed based on oral and written feedback. Material marketable was posted on the Oulaisten campus blog, from which they were shared to Facebook and Instagram.
The results were analyzed and published in the thesis report. On the basis of the results, the necessary accessibility directives were implemented. As a conclusion, we can conclude that the different social media channels we selected reached the intended target groups.