Noutopihan toiminnan edistäminen ja uuden myyntijärjestelmän tuomat vaikutukset käytännössä case K-Rauta Forssa
Leppikoski, Joni (2021)
Leppikoski, Joni
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061015648
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061015648
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tavoitteena on selvittää, miten Forssan K-Raudan noutopihan toiminta ja asiakaspalvelu toimivat tällä hetkellä. Työssä esitetään myös K-Raudan noutopihaa, sen varastotuotteita ja asiakaskuntaa. Nykytilan kartoitus tehtiin haastatteluiden avulla ja luotiin noutopihan kehittämissuunnitelma. Haastatteluiden perusteella päähuomio kiinnittyi muun muassa noutopihan kyltteihin ja opasteisiin, jotka vaativat uudelleen suunnittelua ja nykyisten uusimista. Suunnitelmaan tuotiin myös uusi ideoita muun muassa ääniohjauksen, sovelluskartan ja noutopihakartan muodossa.
Työn loppupuolella tarkastellaan uutta myyntijärjestelmää ja nostetaan esille asioita, joita uusi myyntijärjestelmä on tuonut tullessaan edesauttaakseen myyntiä, varastointia ja asiakaspalvelua. Palvelua parantavia seikkoja olivat muun muassa Pda-laite myyntityössä, asiakastietojen käsittelyt ja välitys- ja toimitusmyynnin selkeämmät toimitusprosessit.
Työn loppupuolella tarkastellaan uutta myyntijärjestelmää ja nostetaan esille asioita, joita uusi myyntijärjestelmä on tuonut tullessaan edesauttaakseen myyntiä, varastointia ja asiakaspalvelua. Palvelua parantavia seikkoja olivat muun muassa Pda-laite myyntityössä, asiakastietojen käsittelyt ja välitys- ja toimitusmyynnin selkeämmät toimitusprosessit.