Asiakastyytyväisyys Kultaranta Resortissa koronaviruksen aiheuttamien rajoitusten aikana
Vuosjoki, Marko (2021)
Vuosjoki, Marko
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061015564
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061015564
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia asiakastyytyväisyyttä naantalilaisessa golf-resortissa, Kultaranta Resortissa, koronarajoituksen aikana keväällä 2020. Tarkoituksena oli selvittää, miten hyvin Kultarannassa onnistuttiin palvelemaan golf-pelaajia koronarajoitusten aikana. Myös Kultarannan tiedotuksen onnistumista ja pelaajien kokemaa turvallisuutta koronarajoitusaikana haluttiin selvittää.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Kysely lähetettiin Google Forms-kyselynä 203:lle keväällä 2020 aktiivisesti pelanneelle KGCN:n jäsenelle. KGCN on golfseura Kultaranta Golf Club Naantali, joka käyttää Kultaranta Resortin golf-kenttää kotikenttänään.
Kyselyyn saatiin 78 vastausta eli hieman alle 40 prosenttia kyselyn saaneista pelaajista vastasi kyselyyn. Vastausten ansiosta pystyttiin arvioimaan Kultaranta Resortin toimintaa koronarajoitusten aikana, asiakkaiden tyytyväisyyttä toimintaan ja löydettiin myös toiminnan kehittämiseksi niitä asioita, joissa jäi parantamisen varaa. Näitä kehityskohteita onkin otettu Kultarannassa huomioon kaudelle 2021.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Kysely lähetettiin Google Forms-kyselynä 203:lle keväällä 2020 aktiivisesti pelanneelle KGCN:n jäsenelle. KGCN on golfseura Kultaranta Golf Club Naantali, joka käyttää Kultaranta Resortin golf-kenttää kotikenttänään.
Kyselyyn saatiin 78 vastausta eli hieman alle 40 prosenttia kyselyn saaneista pelaajista vastasi kyselyyn. Vastausten ansiosta pystyttiin arvioimaan Kultaranta Resortin toimintaa koronarajoitusten aikana, asiakkaiden tyytyväisyyttä toimintaan ja löydettiin myös toiminnan kehittämiseksi niitä asioita, joissa jäi parantamisen varaa. Näitä kehityskohteita onkin otettu Kultarannassa huomioon kaudelle 2021.