Satunnaisten pelitasojen generointi
Pokka, Joni (2021)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060113038
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060113038
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on käydä läpi lyhyesti satunnaisgeneraatiota ohjelmistokehityksen näkökulmasta ja esitellä opinnäytetyönä toteutettu järjestelmä, joka soveltaa esiteltyä teoriaa
käytännössä.
Opinnäytetyön päätavoitteena oli toteuttaa yleiskäyttöinen parametreilla säädettävä järjestelmä, joka luo satunnaisesti generoituja pelitasoja. Järjestelmä toteutettiin GameMaker Studio -ohjelmalla hyödyntäen ANU QRNG -rajapintaa.
Opinnäytetyön alkamisvaiheessa määriteltiin vaatimukset, joiden mukaisesti järjestelmä toteutettiin. Määritellyt vaatimukset ja niiden toteutuminen toimi arviointiperusteena opinnäytetyölle.
käytännössä.
Opinnäytetyön päätavoitteena oli toteuttaa yleiskäyttöinen parametreilla säädettävä järjestelmä, joka luo satunnaisesti generoituja pelitasoja. Järjestelmä toteutettiin GameMaker Studio -ohjelmalla hyödyntäen ANU QRNG -rajapintaa.
Opinnäytetyön alkamisvaiheessa määriteltiin vaatimukset, joiden mukaisesti järjestelmä toteutettiin. Määritellyt vaatimukset ja niiden toteutuminen toimi arviointiperusteena opinnäytetyölle.