Asiakastyytyväisyys
Sukhotin, Matvey (2021)
Sukhotin, Matvey
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052611573
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052611573
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa majoitusasiakkaiden tarpeita koskien majoitusta Lahden Forenomin huoneistohotellissa. Tutkimuksessa haluttiin selvittää kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat nykytilanteeseen ja sen mitä muutoksia he kaipaavat.
Opinnäytetyö koostui kahdesta osasta. Ensimmäisessä osassa käsittelin asiakastyytyväisyyttä yleisellä tasolla sekä monia asioita, jotka asiakastyytyväisyyteen liittyvät, kuten asiakastyytyväisyyden mittaaminen, CSI-indeksi ja asiakkaan ennakko-odotukset.
Toisen osan eli kvantitatiivisen osuuden suoritin luomalla kyselyn majoittujille. Kyselyn tarkoitus oli kerätä tietoja mahdollisista asiakastyytymättömyyttä aiheuttavista tekijöistä. Valitettavasti en saanut yhtäkään vastausta, joten käytin tutkimuksessa vanhoja palautteita, joita Forenom saa suoraan majoittujilta. Opinnäytetyössä käytetyt palautteet ovat ajalta 1.11.2020-26.4.2021.
Opinnäytetyö koostui kahdesta osasta. Ensimmäisessä osassa käsittelin asiakastyytyväisyyttä yleisellä tasolla sekä monia asioita, jotka asiakastyytyväisyyteen liittyvät, kuten asiakastyytyväisyyden mittaaminen, CSI-indeksi ja asiakkaan ennakko-odotukset.
Toisen osan eli kvantitatiivisen osuuden suoritin luomalla kyselyn majoittujille. Kyselyn tarkoitus oli kerätä tietoja mahdollisista asiakastyytymättömyyttä aiheuttavista tekijöistä. Valitettavasti en saanut yhtäkään vastausta, joten käytin tutkimuksessa vanhoja palautteita, joita Forenom saa suoraan majoittujilta. Opinnäytetyössä käytetyt palautteet ovat ajalta 1.11.2020-26.4.2021.