Digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma : Yritys X
Huhtala, Toni (2021)
Huhtala, Toni
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052410643
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052410643
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa Yritys X:lle selkeä ja yrityksen markkinointiresurssit huomioiva digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma. Toimeksiantajalla ei ollut aiemmin dokumentoitua markkinoinninsuunnitelmaa.
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö koostui tietoperustasta ja siihen liittyvästä tuotoksesta. Tietoperustassa käsiteltiin digitaalista markkinointia ja markkinoinnin suunnittelua ammattikirjallisuuden ja verkkoaineiston avulla. Tietoperustan keskeinen asia oli SOSTAC®-suunnittelumalli, jonka pohjalta luotiin työn tuotos eli markkinointiviestinnänsuunnitelma kohdeyritykselle.
Opinnäytetyön tuotos oli tiivis suunnitelma, joka on suunnattu nykyaikaisen markkinoinnin ammattilaisille. Tuotos toteutettiin toimeksiantona Yritys X:lle ja kohdistettiin sen kohdemarkkinoille. Suunnitelmassa käydään läpi lyhyen aikavälin taktisia markkinointitoimenpiteitä ja pidemmän aikavälin strategisten tavoitteiden yhteensovittamista.
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö koostui tietoperustasta ja siihen liittyvästä tuotoksesta. Tietoperustassa käsiteltiin digitaalista markkinointia ja markkinoinnin suunnittelua ammattikirjallisuuden ja verkkoaineiston avulla. Tietoperustan keskeinen asia oli SOSTAC®-suunnittelumalli, jonka pohjalta luotiin työn tuotos eli markkinointiviestinnänsuunnitelma kohdeyritykselle.
Opinnäytetyön tuotos oli tiivis suunnitelma, joka on suunnattu nykyaikaisen markkinoinnin ammattilaisille. Tuotos toteutettiin toimeksiantona Yritys X:lle ja kohdistettiin sen kohdemarkkinoille. Suunnitelmassa käydään läpi lyhyen aikavälin taktisia markkinointitoimenpiteitä ja pidemmän aikavälin strategisten tavoitteiden yhteensovittamista.