Primehotelsin asiakasvirran tehostaminen koronaviruksen aikana
Metsovuori, Markus (2021)
Lataukset:
Metsovuori, Markus
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052110384
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052110384
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Primehotels hotelliketju, jossa kirjoittaja teki
työharjoittelunsa. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Primehotelsille kehittämisehdotuksia asiakasvirran nostamiseksi tutkimuksista saatujen tulosten pohjalta.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostui palveluiden tuotteistamisesta ja koronaviruksen vaikutuksesta hotellialaan globaalisti sekä kotimaan tasolla. Teoriaosassa myöskin kerrottiin toimeksiantajasta eli Primehotelsista sekä heidän viidestä hotellistansa eripuolilla Suomea. Teoriaosiossa erilaisten lähteiden kautta saadun tiedon lisäksi tietoja kommentoitiin ja vertailtiin.
Tutkimuksena tässä opinnäytetyössä käytettiin sekä kvantitatiivista tutkimusta sekä kvalitatiivista tutkimusta. Kvalitatiivisessa tutkimuksessa hyödynnettiin haastattelua. Haastattelu pidettiin Primehotelsin toimitusjohtajalle 25.1.2021 tarkoituksena kerätä tietoa koronaviruksen vaikutuksesta Primehotelsiin. Kvantitatiivisessa tutkimuksessa hyödynnettiin Google Formsissa tehtyä kyselyä. Kysely pidettiin 9.3.2021-20.3.2021 välisenä aikana pelkästään Hotel Sveitsin asiakkaille keräten tietoa koronaviruksen vaikutuksesta asiakkaisiin.
Tutkimustulosten analysointi toteutettiin tekstin litteroinnilla sekä taulukoiden avulla. Laadullinen tutkimus eli haastattelu litteroitiin tekstiksi, jonka jälkeen tärkeimmät asiat lisättiin opinnäytetyöhön. Määrällisen tutkimuksen eli kyselyn 49 vastausta muutettiin taulukoiksi, jonka kautta tehtiin analysointi.
Tutkimuksen sekä haastattelun mukaan Primehotelsin kannattaa ennustaa omaa tulevaisuuttaan säännöllisesti sekä keskittyä ja kehittää asioita, jotka oikeasti tuottavat. Asiakasvirtaa tehostavia ideoita ja palveluita ovat huonepalvelu, kylpylät sekä ravintola toiminta. Asiakkaiden matkustamisen määrää Primehotelsiin lisäävät hyvät tarjoukset sekä turvallisuus, staycation- majoitus, siisteys sekä erilaiset palvelut.
työharjoittelunsa. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Primehotelsille kehittämisehdotuksia asiakasvirran nostamiseksi tutkimuksista saatujen tulosten pohjalta.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostui palveluiden tuotteistamisesta ja koronaviruksen vaikutuksesta hotellialaan globaalisti sekä kotimaan tasolla. Teoriaosassa myöskin kerrottiin toimeksiantajasta eli Primehotelsista sekä heidän viidestä hotellistansa eripuolilla Suomea. Teoriaosiossa erilaisten lähteiden kautta saadun tiedon lisäksi tietoja kommentoitiin ja vertailtiin.
Tutkimuksena tässä opinnäytetyössä käytettiin sekä kvantitatiivista tutkimusta sekä kvalitatiivista tutkimusta. Kvalitatiivisessa tutkimuksessa hyödynnettiin haastattelua. Haastattelu pidettiin Primehotelsin toimitusjohtajalle 25.1.2021 tarkoituksena kerätä tietoa koronaviruksen vaikutuksesta Primehotelsiin. Kvantitatiivisessa tutkimuksessa hyödynnettiin Google Formsissa tehtyä kyselyä. Kysely pidettiin 9.3.2021-20.3.2021 välisenä aikana pelkästään Hotel Sveitsin asiakkaille keräten tietoa koronaviruksen vaikutuksesta asiakkaisiin.
Tutkimustulosten analysointi toteutettiin tekstin litteroinnilla sekä taulukoiden avulla. Laadullinen tutkimus eli haastattelu litteroitiin tekstiksi, jonka jälkeen tärkeimmät asiat lisättiin opinnäytetyöhön. Määrällisen tutkimuksen eli kyselyn 49 vastausta muutettiin taulukoiksi, jonka kautta tehtiin analysointi.
Tutkimuksen sekä haastattelun mukaan Primehotelsin kannattaa ennustaa omaa tulevaisuuttaan säännöllisesti sekä keskittyä ja kehittää asioita, jotka oikeasti tuottavat. Asiakasvirtaa tehostavia ideoita ja palveluita ovat huonepalvelu, kylpylät sekä ravintola toiminta. Asiakkaiden matkustamisen määrää Primehotelsiin lisäävät hyvät tarjoukset sekä turvallisuus, staycation- majoitus, siisteys sekä erilaiset palvelut.