Visuaalinen identiteetti YouTube-kanavalla : case Mika's World Tour
Purho, Sanna (2021)
Purho, Sanna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105179061
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105179061
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena on visuaalisen identiteetin luominen uudelle YouTube-kanavalle Mika’s World Tour. Tavoitteeni oli luoda kattava visuaalinen identiteetti, jota pystyy hyödyntämään videoalustalla videon tukena.
Perehdyin työssäni visuaalisen identiteetin eri osiin, elementteihin ja ajatuksiin sekä lähdekirjallisuuden, että nettilähteitä käyttäen. Tutustuin myös YouTubeen alustana, sen teknisiin vaatimuksiin sekä visuaalisiin käytäntöihin.
Mika’s World Tour YouTube-kanava on suomalaisen stand up -koomikko Mika Eirtovaaran uusi projekti, joka keskittyy virtuaaliseen matkailuun. Kanavan visuaaliseen identiteettiin haluttiin sisällyttää maailmanmatkailun elementtejä niin grafiikassa kuin värimaailmassakin.
Kanavalle määriteltiin väripaletti, typografia sekä logo. Näitä hyödynnettiin, kun kanavalle luotiin YouTuben suosittelemat elementit kuten banneri, intro sekä outro.
Lopputuloksena syntyi YouTube-kanavan visuaalinen identiteetti, joka sisältää väripaletin, typografian, logon ja muita graafisia elementtejä.
Perehdyin työssäni visuaalisen identiteetin eri osiin, elementteihin ja ajatuksiin sekä lähdekirjallisuuden, että nettilähteitä käyttäen. Tutustuin myös YouTubeen alustana, sen teknisiin vaatimuksiin sekä visuaalisiin käytäntöihin.
Mika’s World Tour YouTube-kanava on suomalaisen stand up -koomikko Mika Eirtovaaran uusi projekti, joka keskittyy virtuaaliseen matkailuun. Kanavan visuaaliseen identiteettiin haluttiin sisällyttää maailmanmatkailun elementtejä niin grafiikassa kuin värimaailmassakin.
Kanavalle määriteltiin väripaletti, typografia sekä logo. Näitä hyödynnettiin, kun kanavalle luotiin YouTuben suosittelemat elementit kuten banneri, intro sekä outro.
Lopputuloksena syntyi YouTube-kanavan visuaalinen identiteetti, joka sisältää väripaletin, typografian, logon ja muita graafisia elementtejä.