Asiakaspalvelun muutos sähköiseen varauspalveluun siirryttäessä hevosalan yrityksissä
Pikkumäki, Suvi (2021)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Pikkumäki, Suvi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104215374
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104215374
Tiivistelmä
Hevostalous on jatkuvasti kehittyvä ala, joka tarvitsee nykyaikaisia innovaatioita yritystoiminnan kannattavuuden varmistamiseksi. Toimiva asiakaspalvelu on menestyksekkään yritystoiminnan avaintekijä. Tämä opinnäytetyö tarkastelee, kuinka asiakaspalvelu on muuttunut hevosalan yrityksissä, kun on otettu käyttöön sähköinen varausjärjestelmä Hopoti.
Opinnäytetyössä selvitettiin, kuinka asiakaspalvelu on muuttunut, onko ajankäytössä tapahtunut muutosta ja millä tavalla Hopoti muuten vaikutti yritysten toimintaan. Lisäksi selvitettiin, miten yritysten asiakkaat ottivat muutoksen vastaan ja minkälaista palautetta asiakkailta on tullut yrittäjille.
Tutkimuksissa selvisi, että Hopotilla oli monia myönteisiä vaikutuksia yritysten asiakaspalveluun ja ajankäyttöön. Yritysten asiakkaat ovat tyytyväisiä Hopotin tuomaan kehitykseen. Asiakaspalvelun lisäksi Hopoti helpotti erityisesti yritysten laskutusta.
Opinnäytetyö kannustaa hevosalan yrittäjiä hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia yrityksissään. Työn toimeksiantaja on Hopoti Software Oy, joka tarjoaa hevosalan yrityksille räätälöidyn sähköisen varauspalvelun, Hopotin. Hopotissa on sähköisen varauskalenterin lisäksi verkkokauppa ja monia ominaisuuksia yritystoiminnan hallintaan. Työ tuottaa toimeksiantajalle lisää tietoa tarjoamastaan palvelusta ja sen kohderyhmän mielipiteistä.
Opinnäytetyössä selvitettiin, kuinka asiakaspalvelu on muuttunut, onko ajankäytössä tapahtunut muutosta ja millä tavalla Hopoti muuten vaikutti yritysten toimintaan. Lisäksi selvitettiin, miten yritysten asiakkaat ottivat muutoksen vastaan ja minkälaista palautetta asiakkailta on tullut yrittäjille.
Tutkimuksissa selvisi, että Hopotilla oli monia myönteisiä vaikutuksia yritysten asiakaspalveluun ja ajankäyttöön. Yritysten asiakkaat ovat tyytyväisiä Hopotin tuomaan kehitykseen. Asiakaspalvelun lisäksi Hopoti helpotti erityisesti yritysten laskutusta.
Opinnäytetyö kannustaa hevosalan yrittäjiä hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia yrityksissään. Työn toimeksiantaja on Hopoti Software Oy, joka tarjoaa hevosalan yrityksille räätälöidyn sähköisen varauspalvelun, Hopotin. Hopotissa on sähköisen varauskalenterin lisäksi verkkokauppa ja monia ominaisuuksia yritystoiminnan hallintaan. Työ tuottaa toimeksiantajalle lisää tietoa tarjoamastaan palvelusta ja sen kohderyhmän mielipiteistä.