Pelicans fanikaupan liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelma
Mantsinen-Saarilahti, Maria (2020)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Mantsinen-Saarilahti, Maria
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103293959
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103293959
Tiivistelmä
Edellinen vastaava suunnitelma oli tehty vuonna 2011, jonka jälkeen paljon on muuttunut: sekä maailmassa, että talon sisäisissä tavoissa ja tavoitteissa. Tästä siis syntyi tarve kehittää markkinointisuunnitelma, joka vastaa tämän päivän vaatimuksia.
Empiriaosuus toteutettiin haastattelemalla Pelicans-organisaation työntekijöitä ja Pelicans fanikaupan asiakkaita.
Työn tarkoitus on etsiä ja selvittää asiakkaiden tarpeita ja toiveita ja niiden pohjalta on suunnitelmaa lähdetty toteuttamaan.
Tekijä oli tätä opinnäytetyötä tehdessään työskennellyt Pelicans fanikaupassa kolmen vuoden ajan. Sen myötä tässä opinnäytetyössä hyödynnettiin paljon omia kokemuksia ja markkinointi-ideoita, joista osa on viety jo käytäntöön asti.
Opinnäytetyön tarve syntyi, koska voimassa olevaa markkinointisuunnitelmaa ei ollut olemassa. Organisaatiossa haluttiin selvittää asiakkaiden tyytyväisyys Pelicans Fani-kaupan tuotteisiin ja palveluun.
Empiriaosuus toteutettiin haastattelemalla Pelicans-organisaation työntekijöitä ja Pelicans fanikaupan asiakkaita.
Työn tarkoitus on etsiä ja selvittää asiakkaiden tarpeita ja toiveita ja niiden pohjalta on suunnitelmaa lähdetty toteuttamaan.
Tekijä oli tätä opinnäytetyötä tehdessään työskennellyt Pelicans fanikaupassa kolmen vuoden ajan. Sen myötä tässä opinnäytetyössä hyödynnettiin paljon omia kokemuksia ja markkinointi-ideoita, joista osa on viety jo käytäntöön asti.
Opinnäytetyön tarve syntyi, koska voimassa olevaa markkinointisuunnitelmaa ei ollut olemassa. Organisaatiossa haluttiin selvittää asiakkaiden tyytyväisyys Pelicans Fani-kaupan tuotteisiin ja palveluun.