Unity-optimointi
Narkilahti, Aleksi (2021)
Narkilahti, Aleksi
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103253792
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103253792
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään Unity-pelimoottoriin liittyviä eri optimointitekniikoita ja menetelmiä C#-ohjelmakoodien, peligrafiikan sekä suorituskykyongelmien etsimisen kannalta. Optimoinnilla tässä opinnäytetyössä tarkoitetaan pelien tai muiden Unity-sovelluksien suorituskyvyn parantamista.
Opinnäytetyö lähti liikkeelle kaveriporukasta lähteneestä peli-ideasta. Opinnäytetyön rinnalla kehitettiin eteenpäin omaa peliprojektia, josta aiheeseen sai erinomaista käytännön kokemusta.
Unity-pelimoottorissa on useita optimointiin tarkoitettuja työkaluja, kuten Unityprofiloija sekä muita sisäänrakennettuja menetelmiä ja tekniikoita, joita pelien tai muiden Unity-sovelluksien optimoinnissa voidaan hyödyntää. Työssä pyrittiin käyttämään ajankohtaisia ja kehittäjäläheisiä lähteitä, mikä käytännössä tarkoitti, että iso osa lähteistä oli Unityn omasta dokumentaatiosta sekä sen blogikirjoituksista.
Opinnäytetyö lähti liikkeelle kaveriporukasta lähteneestä peli-ideasta. Opinnäytetyön rinnalla kehitettiin eteenpäin omaa peliprojektia, josta aiheeseen sai erinomaista käytännön kokemusta.
Unity-pelimoottorissa on useita optimointiin tarkoitettuja työkaluja, kuten Unityprofiloija sekä muita sisäänrakennettuja menetelmiä ja tekniikoita, joita pelien tai muiden Unity-sovelluksien optimoinnissa voidaan hyödyntää. Työssä pyrittiin käyttämään ajankohtaisia ja kehittäjäläheisiä lähteitä, mikä käytännössä tarkoitti, että iso osa lähteistä oli Unityn omasta dokumentaatiosta sekä sen blogikirjoituksista.