Saavutettavuuden huomioonottaminen tapahtumamarkkinoinnissa : Folk-tapahtuma Jutajaiset
Karvonen, Kimmo (2021)
Karvonen, Kimmo
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103203620
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103203620
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda saavutettavat verkkosivut folk-tapahtuma Jutajaisille. Verkkosivujen lisäksi tapahtuma vaati saavutettavaa viestintää sosiaalisen median julkaisujen, artikkeleiden ja tiedottamisen muodossa. Viestintä- ja sisältösuunnitelmaa oli myös päivitettävä kohtaamaan saavutettavuuden periaatteita. Toimeksiantajana opinnäytetyössä toimi Suomen Nuorisoseurat Ry:n Lapin aluetoimisto Rovaniemellä.
Saavutettavuus ja siihen sisältyvä viestintä, havainnointi ja käytettävyys ovat tärkeitä laissa määrättyjä helpotusta tuovia keinoja ihmisille, jotka elävät joidenkin rajoitteiden kanssa. Saavutettavalla viestinnällä autetaan yrityksiä palvelemaan kaikkia ihmisiä ja saadaan tuotteet, palvelut tai tapahtumat mahdollisimman monen tietoisuuteen.
Tässä opinnäytetyössä verkkosivuja, viestintää ja sosiaalista mediaa luotiin, käytettiin ja suunniteltiin saavutettavuuden lakeja ja neuvoja käyttäen. Toimeksiantajalle tuotettiin konkreettista materiaalia, joka oli valmiina käytettäväksi heidän omassa viestinnässä ja markkinoinnissa. Tuotokset ovat muokattavissa tulevia tapahtumia ja viestintää varten.
Saavutettavuus ja siihen sisältyvä viestintä, havainnointi ja käytettävyys ovat tärkeitä laissa määrättyjä helpotusta tuovia keinoja ihmisille, jotka elävät joidenkin rajoitteiden kanssa. Saavutettavalla viestinnällä autetaan yrityksiä palvelemaan kaikkia ihmisiä ja saadaan tuotteet, palvelut tai tapahtumat mahdollisimman monen tietoisuuteen.
Tässä opinnäytetyössä verkkosivuja, viestintää ja sosiaalista mediaa luotiin, käytettiin ja suunniteltiin saavutettavuuden lakeja ja neuvoja käyttäen. Toimeksiantajalle tuotettiin konkreettista materiaalia, joka oli valmiina käytettäväksi heidän omassa viestinnässä ja markkinoinnissa. Tuotokset ovat muokattavissa tulevia tapahtumia ja viestintää varten.