Posterikävely aktivoi opiskelijaa ja tukee syvällistä oppimista
Marttila-Tornio, Kaisa (2021)
Marttila-Tornio, Kaisa
Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103042889
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103042889
Tiivistelmä
Posterikävely on opetusmenetelmä, jonka avulla on mahdollistaa edistää syvällistä oppimista. Posterikävely aktivoi opiskelijaa tutustumaan ja perehtymään käsiteltävään aihealueeseen. Sen avulla onkin mahdollista sitouttaa opiskelijaa aktiiviseen oppimiseen ja tiedon käsittelyyn sekä suunnata toimintaa ajattelun haastamiseen, kehittämiseen ja näkyväksi tekemiseen.
Posterikävely sitouttaa opiskelijaa vastuunottamiseen niin omasta kuin ryhmän toiminnasta ja oppimisesta. Näin voidaan tukea paitsi opiskelijan omaa myös ryhmän yhteistä oppimisprosessia. Yhdessä keskustelemalla, ajatuksia vaihtamalla, pohtimalla ja vertaisoppimalla on mahdollista syventää oppimista ja rakentaa uutta tietoa. Posterikävely soveltuu erinomaisesti esimerkiksi ryhmätöiden purkamiseen vaihteluna perinteisen seminaariesityksen rinnalle.
Posterikävely sitouttaa opiskelijaa vastuunottamiseen niin omasta kuin ryhmän toiminnasta ja oppimisesta. Näin voidaan tukea paitsi opiskelijan omaa myös ryhmän yhteistä oppimisprosessia. Yhdessä keskustelemalla, ajatuksia vaihtamalla, pohtimalla ja vertaisoppimalla on mahdollista syventää oppimista ja rakentaa uutta tietoa. Posterikävely soveltuu erinomaisesti esimerkiksi ryhmätöiden purkamiseen vaihteluna perinteisen seminaariesityksen rinnalle.