Vantaan työllisyyspalveluiden valmennustalojen näkyvyys TE-palveluissa sekä TYP:ssa
Jantunen, Martti (2021)
Jantunen, Martti
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102102141
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102102141
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on valmennustalojen näkyvyys Vantaan työ- ja elinkeinopalveluissa sekä työllistämistä edistävissä monialaisissa yhteispalveluissa.
TE-palvelut sekä TYP ovat lähettävinä tahoina asiakkaille, jotka tulevat valmennustaloihin sekä kuntouttavaan työtoimntaan että työkokeiluun.
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää miten valmennustahot näkyvät lähettäville tahoille. Ovatko valmennustalot jatkuvasti käytössä tarjottavien vaihtoehtojen joukossa, jokaisella lähettävän tahon työntekijällä. Tarkoitus on myös selvittää miten asiakkaat kokevat valmennustalojen esillä olon heille tarjotuissa vaihtoehdoissa puhuttaessa kuntouttavasta työtoiminnasta. Tutkimuksessa on myös tavoitteena kehittää uusia toimintamalleja ja uusia työkaluja yhteistyön kehittämiseksi ja lähettävien tahojen kesken. Näillä uusilla toimintamalleilla olisi tarkoitus saada tulevat asiakasvirrat tasaisiksi sekä tuleville asiakkaille oikeat paikat osallistua kuntouttavaan työtoimintaan maksimaalisella hyödyllä heidän työllisymistään tukien. The aim of the thesis was explore how Labor Service Center (TYP) and TE-Office found cooperation with The Coaching Houses of Employment Services of Vantaa. Were The Coaching Houses one option for TYP and TE- office’s specialists or have these specialists use Coaching Houses only sometimes for customers option.
TE-palvelut sekä TYP ovat lähettävinä tahoina asiakkaille, jotka tulevat valmennustaloihin sekä kuntouttavaan työtoimntaan että työkokeiluun.
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää miten valmennustahot näkyvät lähettäville tahoille. Ovatko valmennustalot jatkuvasti käytössä tarjottavien vaihtoehtojen joukossa, jokaisella lähettävän tahon työntekijällä. Tarkoitus on myös selvittää miten asiakkaat kokevat valmennustalojen esillä olon heille tarjotuissa vaihtoehdoissa puhuttaessa kuntouttavasta työtoiminnasta. Tutkimuksessa on myös tavoitteena kehittää uusia toimintamalleja ja uusia työkaluja yhteistyön kehittämiseksi ja lähettävien tahojen kesken. Näillä uusilla toimintamalleilla olisi tarkoitus saada tulevat asiakasvirrat tasaisiksi sekä tuleville asiakkaille oikeat paikat osallistua kuntouttavaan työtoimintaan maksimaalisella hyödyllä heidän työllisymistään tukien.