The future of retail industry
Bengts, Mikko (2020)
Bengts, Mikko
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202101131238
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202101131238
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, kuinka kaupan alan, etenkin kodinkoneliikkeiden ja niiden käyttämät markkinointiviestintäkeinot tulevat muuttumaan lähitulevaisuudessa.
Teoriaosioissa käsitellään kaupan alaa yleisesti, sekä lisäksi kuluttajakäyttäytymistä ja moderneja markkinointimenetelmiä. Tämä opinnäytetyö myös selventää sitä, kuinka uusia teknologia innovaatioita, kuten koneoppimista ja tekoälyä voidaan käyttää liiketoiminnan ja markkinointiviestinnän tehostamisessa.
Tutkimusmenetelmänä tässä opinnäytetyössä on käytetty osittäin jäsenneltyä haastattelumetodia. Haastateltavat ovat alalla pitkään toimineita asiantuntijoita.
Teoriaosioissa käsitellään kaupan alaa yleisesti, sekä lisäksi kuluttajakäyttäytymistä ja moderneja markkinointimenetelmiä. Tämä opinnäytetyö myös selventää sitä, kuinka uusia teknologia innovaatioita, kuten koneoppimista ja tekoälyä voidaan käyttää liiketoiminnan ja markkinointiviestinnän tehostamisessa.
Tutkimusmenetelmänä tässä opinnäytetyössä on käytetty osittäin jäsenneltyä haastattelumetodia. Haastateltavat ovat alalla pitkään toimineita asiantuntijoita.