Asiakaspalautteen hyödyntäminen väyläverkon kunnossapidossa ja kehittämisessä
Korteoja, Katariina (2020)
Korteoja, Katariina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020123030059
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020123030059
Tiivistelmä
Tässä työssä tutkitaan asiakaspalautetiedon hyödyntämistä väyläverkon kunnossapidossa ja kehittämisessä, sekä asiantuntijoiden sitoutumista palautetiedon käsittelyyn väylähallinnossa. Koska tienkäyttäjän tuottama informaatio on väylähallinnon organisaatioille ja asiantuntijoille tärkeää seurantatietoa tieverkon kunnosta, palautetietoa halutaan jatkossa kerätä ja hyödyntää mahdollisimman tehokkaasti. Työssä kuvataan prosessi palautetiedon käsittelyn eri vaiheista, rooleista ja vastuista organisaatiossa sekä tiedon hyödyntämisen eri keinoista. Osana palauteprosessia organisaation asiantuntijoille tullaan tarjoamaan palvelua tai tuotetta nimeltään palautetieto, jota tullaan tuottamaan organisaatioiden käyttöön uudenlaisella palauteraportointijärjestelmällä.