Kimara hirsitalojen sisältömarkkinoinnin kehittäminen
Manninen, Milla (2020)
Lataukset:
Manninen, Milla
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121829576
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121829576
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia toimeksiantajalle sisältöstrategia keskittyen sosiaalisen median kanaviin. Sisältöstrategia laadittiin teorian ja kvantitatiivisen tutkimuksen avulla.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Kesko Oyj, joka omistaa Kimara hirsitalobrändin. Brändin haasteena oli vähäinen tunnettuus kuluttajien keskuudessa. Sisältöstrategian avulla haettiin tähän parannusta. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselyä, joka julkaistiin Facebook-ryhmässä. Vastaajia kyselyyn oli yhteensä 161. Vastaajilta kysyttiin 30 kysymystä taustatiedoista, ostopäätökseen vaikuttavista tekijöistä, sosiaalisen median käytöstä sekä tiedonhausta.
Teoreettisessa viitekehyksessä tutustutaan muutokseen perinteisestä markkinoinnista digimarkkinointiin, sisältömarkkinointiin ja sisältöstrategian vaiheisiin. Lisäksi esitellään myös kyselyyn vastanneiden keskuudessa neljä suosituinta sosiaalisen median kanavaa ja sisältömarkkinoinnin keinoja.
Asiakaslähtöisen sisältöstrategian pohjana toimi kyselyn tulokset. Vastaajien keskuudessa suosituimmiksi sosiaalisen median kanaviksi nousivat Facebook ja Instagram sekä mediamuodoiksi kuva ja teksti.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Kesko Oyj, joka omistaa Kimara hirsitalobrändin. Brändin haasteena oli vähäinen tunnettuus kuluttajien keskuudessa. Sisältöstrategian avulla haettiin tähän parannusta. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselyä, joka julkaistiin Facebook-ryhmässä. Vastaajia kyselyyn oli yhteensä 161. Vastaajilta kysyttiin 30 kysymystä taustatiedoista, ostopäätökseen vaikuttavista tekijöistä, sosiaalisen median käytöstä sekä tiedonhausta.
Teoreettisessa viitekehyksessä tutustutaan muutokseen perinteisestä markkinoinnista digimarkkinointiin, sisältömarkkinointiin ja sisältöstrategian vaiheisiin. Lisäksi esitellään myös kyselyyn vastanneiden keskuudessa neljä suosituinta sosiaalisen median kanavaa ja sisältömarkkinoinnin keinoja.
Asiakaslähtöisen sisältöstrategian pohjana toimi kyselyn tulokset. Vastaajien keskuudessa suosituimmiksi sosiaalisen median kanaviksi nousivat Facebook ja Instagram sekä mediamuodoiksi kuva ja teksti.