Kiintokalusteiden kohdemyynnin asiakastyytyväisyys
Ojala, Arttu (2020)
Ojala, Arttu
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121829438
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121829438
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on B2B asiakastyytyväisyyskyselyn toteuttaminen, toimeksiantajayritykselle Topi-Keittiöt Oy:lle.
Keskeisin asia on asiakastyytyväisyyden tutkiminen. Opinnäytetyön teoreettisessa osuudessa paneudutaan aiheeseen tutkimalla yritystä ostajana, palvelun laatua, odotusten ja palvelunlaadun kohtaamista, sekä asiakastyytyväisyyden merkitystä. Näillä teemoilla kykenemme saamaan tietoperustan aiheeseen, jotta voimme ymmärtää asiakastyytyväisyyttä laajemmassa merkityksessä.
Tutkimuksen tavoitteena oli saada kattavasti tietoa, miten toimitusprosessin eri vaiheet ovat sujuneet asiakkaiden mielestä. Asiakkaat koostuivat rakennusliikkeistä, joiden rakennustyökohteisiin Topi-keittiöt Oy on vuoden 2019 toisella vuosipuoliskolla toimittanut kalusteita. Vastaajina kyselyssä toimivat työmaavastaavat. Kysymyksiä esitettiin yhteensä 20 kappaletta, jotka sisältävät koko toimituksen osalta tärkeimmät aihealueet. Vastaukset on esitetty kuvaajan avulla. Tutkimusaineistoksi saatiin 22 kpl vastauksia. Kysely toteutettiin sähköpostitse, mikä koettiin yrityksen kanssa parhaaksi kanavaksi tavoittaa yhteyshenkilöt.
Päätutkimuskysymys käsittelee Topi-Keittiöt Oy:n B2B asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuskyselyssä olleiden kysymysten mukaan Topi-Keittiöt Oy:n asiakastyytyväisyys on hyvä.
Keskeisin asia on asiakastyytyväisyyden tutkiminen. Opinnäytetyön teoreettisessa osuudessa paneudutaan aiheeseen tutkimalla yritystä ostajana, palvelun laatua, odotusten ja palvelunlaadun kohtaamista, sekä asiakastyytyväisyyden merkitystä. Näillä teemoilla kykenemme saamaan tietoperustan aiheeseen, jotta voimme ymmärtää asiakastyytyväisyyttä laajemmassa merkityksessä.
Tutkimuksen tavoitteena oli saada kattavasti tietoa, miten toimitusprosessin eri vaiheet ovat sujuneet asiakkaiden mielestä. Asiakkaat koostuivat rakennusliikkeistä, joiden rakennustyökohteisiin Topi-keittiöt Oy on vuoden 2019 toisella vuosipuoliskolla toimittanut kalusteita. Vastaajina kyselyssä toimivat työmaavastaavat. Kysymyksiä esitettiin yhteensä 20 kappaletta, jotka sisältävät koko toimituksen osalta tärkeimmät aihealueet. Vastaukset on esitetty kuvaajan avulla. Tutkimusaineistoksi saatiin 22 kpl vastauksia. Kysely toteutettiin sähköpostitse, mikä koettiin yrityksen kanssa parhaaksi kanavaksi tavoittaa yhteyshenkilöt.
Päätutkimuskysymys käsittelee Topi-Keittiöt Oy:n B2B asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuskyselyssä olleiden kysymysten mukaan Topi-Keittiöt Oy:n asiakastyytyväisyys on hyvä.