Asiakaskokemuksen kehittäminen Holiday Clubin sosiaalisessa mediassa
Ojala, Jasmin (2020)
Lataukset:
Ojala, Jasmin
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121729430
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121729430
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Holiday Clubin asiakkaiden tyytyväisyyttä ja asiakaskokemusta yrityksen sosiaalisessa mediassa ja kuinka sitä voitaisiin kehittää. Tyytyväisyyttä ja kehitysideoita selvitettiin asiakastyytyväisyyskyselyn avulla, joka toteutettiin tammikuussa 2020. Työssä selvitetään, millainen asiakaskokemus on, mistä sisällöstä Holiday Clubin asiakkaat ovat kiinnostuneita ja onko heidän mielestään tämänhetkisessä viestinnässä kehitettävää. Työn teoriaosuudessa käsitellään lyhyesti markkinointia yleisesti, minkä jälkeen avaan tarkemmin, mitä digimarkkinoinnilla ja nykyaikaisella inbound-markkinoinnilla tarkoitetaan ja miten yritys voi niitä hyödyntää. Opinnäytetyössä tehtiin kyselytutkimus, jonka perusteella annetaan konkreettisia ehdotuksia Holiday Clubin sosiaalisen median viestinnän kehittämiseksi. Tutkimus toteutettiin määrällisenä tutkimuksena Webropolia apuna käyttäen.