Varumärkesutveckling och kundfokuserat innehåll som redskap för digital framgång
Söderlund, Emma (2020)
Söderlund, Emma
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121728923
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121728923
Tiivistelmä
Internet on muuttanut tapaamme kommunikoida ja osallistua sisältöön. Digitaalinen ja sosiaalinen media ovat luoneet ympäristön, jossa kuluttajat ovat jatkuvasti tekemisissä brändien ja niiden digitaalisen sisällön kanssa. Tässä opinnäytetyössä keskitytään sisällön käyttöön ja siihen, mitä matkailualan pienet ja keskisuuret yritykset voivat tehdä parantaakseen digitaalista viestintää.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda sisältöstrategia, jonka avulla Living Archipelago voi edistää uutta konseptiaan Explore the Finnish Archipelago Saksan kohdemarkkinoille. Tämän saavuttamiseksi tehdään laadullinen selvitys, joka on keskittymäryhmäkeskustelun muodossa yhtiön omistajien Linus Söderlundin ja Simon Strömsundin kanssa. Oman brändin ja ihanteellisen asiakasryhmän tunteminen antaa yrityksille mahdollisuuden luoda sisältöä, joka vangitsee yleisön kiinnostuksen. Yrityksen ja uusien kohdemarkkinoiden tarpeisiin räätälöidyn sisältöstrategian suunnitteluun tämän opinnäytetyön teoreettisessa osassa käsitellään matkailualan markkinointia ja digitaalista markkinointia.
Tämän opinnäytetyön lopputuote on keskittymisryhmäkeskustelun tuloksista ja tämän opinnäytetyön teoriasta syntyvä sisältöstrategia. Strategia antaa yrityksellepohjan hallita viestintään ja markkinoida brändiään ulospäin. Sisältöstrategia tarjoaa myös tietoa alueista, joihin yritys voi tehdä parannuksia, ja sisältää tulevaisuuden tavoitteita ja visioita.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda sisältöstrategia, jonka avulla Living Archipelago voi edistää uutta konseptiaan Explore the Finnish Archipelago Saksan kohdemarkkinoille. Tämän saavuttamiseksi tehdään laadullinen selvitys, joka on keskittymäryhmäkeskustelun muodossa yhtiön omistajien Linus Söderlundin ja Simon Strömsundin kanssa. Oman brändin ja ihanteellisen asiakasryhmän tunteminen antaa yrityksille mahdollisuuden luoda sisältöä, joka vangitsee yleisön kiinnostuksen. Yrityksen ja uusien kohdemarkkinoiden tarpeisiin räätälöidyn sisältöstrategian suunnitteluun tämän opinnäytetyön teoreettisessa osassa käsitellään matkailualan markkinointia ja digitaalista markkinointia.
Tämän opinnäytetyön lopputuote on keskittymisryhmäkeskustelun tuloksista ja tämän opinnäytetyön teoriasta syntyvä sisältöstrategia. Strategia antaa yrityksellepohjan hallita viestintään ja markkinoida brändiään ulospäin. Sisältöstrategia tarjoaa myös tietoa alueista, joihin yritys voi tehdä parannuksia, ja sisältää tulevaisuuden tavoitteita ja visioita.