Äänibrändäyssuunnitelman tekeminen: case Rok O Rok
Kantonen, Kasimir (2020)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121628528
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121628528
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee äänibrändäystä, eli miten ääntä voidaan hyödyntää brändin vahvistamiseen. Äänibrändäyksessä äänielementtejä käytetään asiakkaan ja brändin kohtaamispisteissä, ja niillä viestitään esimerkiksi tunnelmaa, informaatiota tai mielikuvaa. Tapaustutkimuksen kohteena on luova viestintätoimisto Rok O Rok. Aihetta tarkastellaan brändin rakentajan näkökulmasta.
Median kulutuksen sirpaloituessa äänen käyttäminen luo brändeille uusia mahdollisuuksia, mutta myös haasteita. Tutkimuksen tavoite on luoda Rok O Rokille äänibrändäyssuunnitelma, ja tuoda ilmi runsaasti taustatietoa aiheesta.
Tutkimusmenetelmänä on käytetty tapaustutkimusta, ja tiedonhankintamenetelmänä dokumenttianalyysia. Tutkimuksen tuloksena saatiin äänibrändäyssuunnitelma, jossa käydään seikkaperäisesti läpi, miten Rok O Rokin kannattaa hyödyntää ääntä brändinsä tukena.
Median kulutuksen sirpaloituessa äänen käyttäminen luo brändeille uusia mahdollisuuksia, mutta myös haasteita. Tutkimuksen tavoite on luoda Rok O Rokille äänibrändäyssuunnitelma, ja tuoda ilmi runsaasti taustatietoa aiheesta.
Tutkimusmenetelmänä on käytetty tapaustutkimusta, ja tiedonhankintamenetelmänä dokumenttianalyysia. Tutkimuksen tuloksena saatiin äänibrändäyssuunnitelma, jossa käydään seikkaperäisesti läpi, miten Rok O Rokin kannattaa hyödyntää ääntä brändinsä tukena.