Miksi PK-yritysten on vaikeaa ostaa digimarkkinoinnin palveluita ja miten ostamisesta saisi helpompaa : uusi toimintasuunnitelma Yritys X:lle
Kajic, Marinella (2020)
Kajic, Marinella
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121528474
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121528474
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Yritys X:lle uusi toimintasuunnitelma koskien digimarkkinoinnin palveluiden ostoa. Tärkein rooli työtä tehdessä oli tutkimuksen tekeminen Yritys X:n asiakkaille. Tutkimuksen tavoitteena oli ymmärtää paremmin ostoprosessin vaikeuksia asiakkaiden näkökulmasta. Tutkimuksen teoriaviitekehys käsittelee digitaalista markkinointia sekä digitaalista liiketoimintaa.
Opinnäytetyö toteutettiin puhelinhaastatteluilla ja sähköpostikyselyillä. Työn tuloksena laadittiin Yritys X:lle uusi toimintasuunnitelma, joka painottuu potentiaalisten asiakkaiden ensimmäiseen yhteydenottoon sekä digitaalisen markkinoinnin palveluiden helpompaan ja turvallisempaan ostamiseen.
Tutkimuksen avulla pystyttiin vahvistamaan jo hyväksi todettuja tapoja sekä lisäämään uutta tietoa suunnitelmaan. Työn myötä toimeksiantaja pystyy kehittämään nykyistä myyntiprosessia vielä aiempaa toimivammaksi ja laadukkaammaksi.
Opinnäytetyö toteutettiin puhelinhaastatteluilla ja sähköpostikyselyillä. Työn tuloksena laadittiin Yritys X:lle uusi toimintasuunnitelma, joka painottuu potentiaalisten asiakkaiden ensimmäiseen yhteydenottoon sekä digitaalisen markkinoinnin palveluiden helpompaan ja turvallisempaan ostamiseen.
Tutkimuksen avulla pystyttiin vahvistamaan jo hyväksi todettuja tapoja sekä lisäämään uutta tietoa suunnitelmaan. Työn myötä toimeksiantaja pystyy kehittämään nykyistä myyntiprosessia vielä aiempaa toimivammaksi ja laadukkaammaksi.