Brändimielikuvan vaikutus perävaunun ostopäätökseen
Rasimus, Riikka (2020)
Rasimus, Riikka
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121528205
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121528205
Tiivistelmä
Kohtaamme päivittäin erilaisia brändejä, jotka vaikuttavat tekemiimme ostopäätöksiin. Nykypäivänä yrityksen on entistä tärkeämpää pitää huolta brändistään, sillä internet on lisännyt kuluttajien mahdollisuuksia tehdä tarkempaa taustatyötä yrityksestä sekä tuotteista ennen ostoa. Brändin tulee olla hyvin suunniteltu ja tuoda positiivista lisäarvoa yritykselle osana yrityksen liiketoimintaa. Brändiä rakennetaan seurantaan ja mitataan jatkuvasti. Brändi vaatii säännöllistä johtamista sekä brändin arvoihin sitoutuneen henkilöstön. Työn tavoitteena oli löytää ne keinot, joilla toimeksiantajayritys voi kehittää brändiään. Suoritetun kyselytutkimuksen avulla kartoitettiin brändin nykytila markkinoilla ja saadut tulokset ja teoria koottiin brändin kehityssuunnitelmaksi. Työssä perehdytään brändin, imagon ja mielikuvan teoriaan ja tutkimusmenetelmänä käytetään määrällistä tutkimusta. Kyselytutkimuksessa saatujen tulosten ja teorian pohjalta laadittiin brändin kehittämissuunnitelma, jota noudattamalla toimeksiantaja voi tulevaisuudessa kehittää brändiään ja vahvistaa kilpailuasemaansa.