Guidebook: how to set up an online Dropshipping store
Bahtiri, Kastriot (2020)
Bahtiri, Kastriot
2020
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120927203
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120927203
Tiivistelmä
The objective of this Bachelor’s thesis was to design a guidebook on how to implement an online store by utilizing the “Dropshipping” supply chain management procedure. This online store will be created on Shopify, which is a primary commerce platform for “Drop-shipping”.
The purpose of this thesis was to depict a full visual and practical creation process of an online “Dropshipping” store, comprehensible for everyone, regardless of previous experience in E-commerce. The thesis was commissioned by the author himself.
“Dropshipping” is an order fulfillment process where the retailer does not hold any inventory. Alternatively, the retailer sells straight from the inventory of a third-party supplier, who then delivers fulfilled orders.
The theoretical framework supports various business management methods regarding the “Dropshipping” business and for example includes; a plan description, marketing, branding, and building a legal entity around the business as well as an overview of E-commerce.
The result of the thesis was a “Dropshipping” E-commerce guidebook, ready for publication. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia ohjekirja verkkokaupan toteuttamisesta hyödyntämällä Dropshipping-toimitusketjun hallintamenettelyä. Tämä verkkokauppa luodaan Shopify alustalla, joka on Dropshipping-liiketoiminnan ensisijainen kaupankäyntialusta.
Tämän oppinäytetyön tarkoituksena oli kuvata Dropshipping-verkkokaupan täsmällinen sekä käytännöllinen luomisprosessi, joka on kaikkien ymmärrettävissä riippumatta aiemmasta IT osaamisesta. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi kirjoittaja itse.
Dropshipping eroaa normaalista jälleenmyynnistä siten, että toteutuksessa jälleenmyyjä ei hallinnoi itse varastoa. Vaihtoehtoisesti, tämän hoitaa kolmas osapuoli, joka myös hoitaa tilausten lähettämisen aina kun saa valmiin tilauksen, jonka välittää kyseisen Dropshipping- kaupan haltija.
Teoreettinen viitekehys tukee erilaisia Dropshipping-liiketoiminnan johtamisen menetelmiä. Esimerkiksi, se sisältää suunnitelman kuvauksen, markkinoinnin, brändäyksen ja yrityksen rakentamisen tämän bisnesmallin ympärille sekä yleisen selityksen verkkokaupan tarkoituksesta.
Opinnäytetyön tuloksena oli Dropshipping-verkkokaupan ohjekirja, joka olisi valmis julkaistavaksi.
The purpose of this thesis was to depict a full visual and practical creation process of an online “Dropshipping” store, comprehensible for everyone, regardless of previous experience in E-commerce. The thesis was commissioned by the author himself.
“Dropshipping” is an order fulfillment process where the retailer does not hold any inventory. Alternatively, the retailer sells straight from the inventory of a third-party supplier, who then delivers fulfilled orders.
The theoretical framework supports various business management methods regarding the “Dropshipping” business and for example includes; a plan description, marketing, branding, and building a legal entity around the business as well as an overview of E-commerce.
The result of the thesis was a “Dropshipping” E-commerce guidebook, ready for publication.
Tämän oppinäytetyön tarkoituksena oli kuvata Dropshipping-verkkokaupan täsmällinen sekä käytännöllinen luomisprosessi, joka on kaikkien ymmärrettävissä riippumatta aiemmasta IT osaamisesta. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi kirjoittaja itse.
Dropshipping eroaa normaalista jälleenmyynnistä siten, että toteutuksessa jälleenmyyjä ei hallinnoi itse varastoa. Vaihtoehtoisesti, tämän hoitaa kolmas osapuoli, joka myös hoitaa tilausten lähettämisen aina kun saa valmiin tilauksen, jonka välittää kyseisen Dropshipping- kaupan haltija.
Teoreettinen viitekehys tukee erilaisia Dropshipping-liiketoiminnan johtamisen menetelmiä. Esimerkiksi, se sisältää suunnitelman kuvauksen, markkinoinnin, brändäyksen ja yrityksen rakentamisen tämän bisnesmallin ympärille sekä yleisen selityksen verkkokaupan tarkoituksesta.
Opinnäytetyön tuloksena oli Dropshipping-verkkokaupan ohjekirja, joka olisi valmis julkaistavaksi.