Johtamisen kokemuksen parantaminen asiantuntijaorganisaatiossa
Ikonen, Maria (2020)
Ikonen, Maria
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120826782
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120826782
Tiivistelmä
Teknologian kehittyessä ja työntekijöiden koulutuspohjan kasvaessa, asiantuntijoiden johtajalta kaivataan perinteisen asiajohtamisen lisäksi yhä enemmän henkilöjohtamisen taitoja. Tämä opinnäytetyö nostaa esiin johtamiskokemuksen taustalla olevia teemoja ja pyrkii kehittämisprojektin kautta vaikuttamaan johtamiskokemuksen taustalta löytyviin juurisyihin. Opinnäytetyön pohjalle tehdyssä kehittämisprojektissa yhdistetään niin määrällistä kuin laadullista tutkimusta, jonka lisäksi teoriapohjaa on räätälöity tuloksien pohjalta toimeksiantajaorganisaation tarpeisiin laajan kirjallisuuskatsauksen kautta. Keskiössä kaikessa on yksilön kokemus johtamisesta.
Tutkimusta on tehty DMAIC-ongelmanratkaisumenetelmää hyödyntäen. Menetelmä itsessään on hyvin integroitavissa mihin tahansa organisaatioon, mutta tulokset, jotka työssä esitellään, perustuvat yksittäisen organisaation kehittämiseen.
Tutkimusta on tehty DMAIC-ongelmanratkaisumenetelmää hyödyntäen. Menetelmä itsessään on hyvin integroitavissa mihin tahansa organisaatioon, mutta tulokset, jotka työssä esitellään, perustuvat yksittäisen organisaation kehittämiseen.