Suoramarkkinoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin kehitystä yrityksessä Dream Hostel & Hotel
Rauhala, Henna (2020)
Rauhala, Henna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120325940
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120325940
Tiivistelmä
Dream Hostel & Hotel on matkailualan yritys Tampereella, jonka liiketoimintaan kuuluu hostellin ja hotellin majoituspalvelut. Haave Apartments vuokraa kalustettuja asuntoja Tampereella ja Valkeakoskella sekä on osa samaa yritystä.
Tämän opinnäytteen tarkoitus on toteuttaa suoramarkkinointia ja kehittää sosiaalisen median näkyvyyttä yrityksessä Dream Hostel & Hotel. Kehitystehtävä on suoritettu yrityksessä tekijän syventävän harjoittelun aikana osana palveluliiketoiminnan opintoja. Tärkein kehittämismenetelmä oli havainnointi yrityksessä.
Opinnäytetyössä lähdettiin käymään läpi erilaisia varauskanavia ja varauksen tekemistä. Tarkasteltiin suoramarkkinointia menetelmien, kohdeyleisön, lakien ja nykyisen tilanteen kautta. Lisäksi luotiin malli sähköpostin kautta tehtävästä suoramarkkinointikirjeestä. Teoriaosuudessa tarkasteltiin myös sosiaalista mediaa, sen kanavia ja toimivuutta.
Tämän opinnäytteen tarkoitus on toteuttaa suoramarkkinointia ja kehittää sosiaalisen median näkyvyyttä yrityksessä Dream Hostel & Hotel. Kehitystehtävä on suoritettu yrityksessä tekijän syventävän harjoittelun aikana osana palveluliiketoiminnan opintoja. Tärkein kehittämismenetelmä oli havainnointi yrityksessä.
Opinnäytetyössä lähdettiin käymään läpi erilaisia varauskanavia ja varauksen tekemistä. Tarkasteltiin suoramarkkinointia menetelmien, kohdeyleisön, lakien ja nykyisen tilanteen kautta. Lisäksi luotiin malli sähköpostin kautta tehtävästä suoramarkkinointikirjeestä. Teoriaosuudessa tarkasteltiin myös sosiaalista mediaa, sen kanavia ja toimivuutta.