Social media marketing plan for Pallo-Iirot
Elo, Antti Juhani (2020)
Elo, Antti Juhani
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112624392
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112624392
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on sosiaalisen median markkinointisuunnitelman teko paikalliselle jalkapalloseuralle, Pallo-Iiroille ja erityisesti sen naispuolelle. Ongelmakohtana ja käsiteltävänä aiheena on nimenomaan naisjalkapallon sosiaalisen median markkinointi ja sen puutteet. Työn tarkoituksena on tehdä seuralle tehokas suunnitelma sosiaalisessa mediassa markkinointiin liittyen naisjalkapalloon.
Työssä käytetään kvalitatiivista metodia. Kvalitatiivisen metodin tueksi työssä käytetään haastatteluja, jotka antavat oikean kuvan nykytilanteesta ja naisjalkapallosta ja sen ongelmakohdista.
Opinnäytetyön selkeä tulos ja havainto on eri sosiaalisen median alustojen käytön puute. Eri alustoja jää käyttämättä paljon, joka näkyy puutteena eri kohderyhmien tavoittamisessa. Naisjalkapallon markkinointi itsessään on myös puutteellista, joka vaatii selkeästi henkilön vastaamaan itse tuotteen sosiaalisen median markkinoinnista.
Tiivistettynä seuran ongelma liittyen naisjalkapalloon on sen sosiaalisen median markkinoinnin puute, jolloin itse tuotekin pysyy tuntemattomana, Ongelmaan löytyy usea helposti lähestyttävä ratkaisu, jotka käsitellään itse opinnäytetyössä, Sosiaalisen media markkinointisuunnitelma tullaan myös antamaan seuralle itselleen. This thesis is about making a social media marketing plan for local football club Pallo-Iirot. Problem is the width of social media marketing in the club and especially the ladies’ side of the club. The purpose is making the club`s social media more effective and spread the good name of ladies` football in the club and overall.
The method used in the thesis qualitative method. Intention is to use valid interviews to back up the theory and find out about the current situation of the social media marketing and ladies` football.
Key results in the thesis were the lack of social media platforms being used. There is lot of available platforms and options not being used which is the main concern and a place of improvement. Ladies` football itself is not marketed enough and for that there should be also a specialist focusing on that. Without the person in charge, the marketing for both genders is too big of a job.
To conclude the thesis, the problem of the organization and issue of the thesis is the lack of social media marketing concerning the women`s football in the club. There are easy options how to fix the problems which are explained above and also in the thesis itself. Social media marketing plan will be given for the organization also.
Työssä käytetään kvalitatiivista metodia. Kvalitatiivisen metodin tueksi työssä käytetään haastatteluja, jotka antavat oikean kuvan nykytilanteesta ja naisjalkapallosta ja sen ongelmakohdista.
Opinnäytetyön selkeä tulos ja havainto on eri sosiaalisen median alustojen käytön puute. Eri alustoja jää käyttämättä paljon, joka näkyy puutteena eri kohderyhmien tavoittamisessa. Naisjalkapallon markkinointi itsessään on myös puutteellista, joka vaatii selkeästi henkilön vastaamaan itse tuotteen sosiaalisen median markkinoinnista.
Tiivistettynä seuran ongelma liittyen naisjalkapalloon on sen sosiaalisen median markkinoinnin puute, jolloin itse tuotekin pysyy tuntemattomana, Ongelmaan löytyy usea helposti lähestyttävä ratkaisu, jotka käsitellään itse opinnäytetyössä, Sosiaalisen media markkinointisuunnitelma tullaan myös antamaan seuralle itselleen.
The method used in the thesis qualitative method. Intention is to use valid interviews to back up the theory and find out about the current situation of the social media marketing and ladies` football.
Key results in the thesis were the lack of social media platforms being used. There is lot of available platforms and options not being used which is the main concern and a place of improvement. Ladies` football itself is not marketed enough and for that there should be also a specialist focusing on that. Without the person in charge, the marketing for both genders is too big of a job.
To conclude the thesis, the problem of the organization and issue of the thesis is the lack of social media marketing concerning the women`s football in the club. There are easy options how to fix the problems which are explained above and also in the thesis itself. Social media marketing plan will be given for the organization also.