Toiminnanohjausjärjestelmän integrointi asiakkuudenhallintajärjestelmään
Vaaljoki, Mikko (2020)
Vaaljoki, Mikko
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112524331
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112524331
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli tutkia ja kehittää CHS konsernin operatiivisesta toiminnanohjausjärjestelmästä integraatio asiakastietojärjestelmään. Projekti oli osa CHS konsernin tiedon automatisointia, jonka tavoitteena on vähentää työntekijöiltä manuaalisesti tehtävää työtä tehtävistä, jotka pystytään automatisoimaan, jotta työntekijät voivat keskittyä tuottavampaan työhön.
Konsernissa on hiljattain otettu käyttöön uusi operatiivinen toiminnanohjausjärjestelmä, jonka lisäksi käytössä on erillinen asiakkuudenhallintajärjestelmä. Myyntiosasto on täten joutunut syöttämään uudet asiakkuudet sekä toimittajat käsin molempiin järjestelmiin, johon kuluu kohtuuttomasti aikaa. Tämä aika haluttiin hyödyllisempään käyttöön, joten järjestelmien välille oli kehitettävä integraatio.
Työn lopputuloksena muodostui Microsoft Azure Logic Apps -palvelua hyödyntävä ratkaisu, jossa kriteerein määritetyt toimijat siirretään automaattisesti järjestelmien välillä päivittäin. Tulevaisuudessa ratkaisua pystytään hyödyntämään saman tiedon viennissä muihin järjestelmiin sekä jatkokehittämään haluttuun suuntaan.
Konsernissa on hiljattain otettu käyttöön uusi operatiivinen toiminnanohjausjärjestelmä, jonka lisäksi käytössä on erillinen asiakkuudenhallintajärjestelmä. Myyntiosasto on täten joutunut syöttämään uudet asiakkuudet sekä toimittajat käsin molempiin järjestelmiin, johon kuluu kohtuuttomasti aikaa. Tämä aika haluttiin hyödyllisempään käyttöön, joten järjestelmien välille oli kehitettävä integraatio.
Työn lopputuloksena muodostui Microsoft Azure Logic Apps -palvelua hyödyntävä ratkaisu, jossa kriteerein määritetyt toimijat siirretään automaattisesti järjestelmien välillä päivittäin. Tulevaisuudessa ratkaisua pystytään hyödyntämään saman tiedon viennissä muihin järjestelmiin sekä jatkokehittämään haluttuun suuntaan.