Marketing and brand-building plan for Kotipalvelu MaaRia
Nyberg, Ronja (2020)
Nyberg, Ronja
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112223636
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112223636
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö kirjoitettiin avustamaan yritys Kotipalvelu MaaRiaa saamaan parempaa ymmärrystä siitä, kuinka aloittaa brändin rakentaminen, miten lisätä markkinointia ja kuinka lähestyä näitä yrittämisen osa-alueita pienenä yrityksenä. Kirjoittaja oli kiinnostunut pienen yrityksen auttamisesta, sillä he voivat tarvita tukea, varsinkin toiminnan alussa. Lisäksi palvelun brändäys voi olla vaikeampaa kuin tuotteen brändäys, mikä on tutkimuksen alueena mielenkiintoinen. Tutkimuksessa teorioita markkinointiin ja brändäykseen liittyen käytiin läpi, jotta saadaan asianmukaista taustatietoa myöhäisemmille suosituksille ja johtopäätöksille. Dataa vastaavantyyppisistä palveluista analysoitiin myös.
Opinnäytetyön sisältö koostuu teoriasta ja käytännönläheisestä tiedosta. Teoria, jota oli käytetty, oli tarkoin valittua tukeakseen opinnäytetyön aihetta ja rakentaakseen parempaa ymmärrystä nykyisistä haasteista. Käytännönläheinen tieto oli kerätty useammista lähteistä, sisältäen työn toimeksiantajan sosiaalisen median kanavat.
Tuloksena opinnäytetyöstä työn toimeksiantajalla pitäisi olla parempi visio heidän sosiaalisen median markkinointistrategian suhteen, sekä uusia ideoita brändin kehittämiseen. Opinnäytetyön tarkoituksena on antaa yritykselle uutta näkökulmaa markkinointiin sosiaalisessa mediassa. This thesis was written to assist company Kotipalvelu MaaRia to have a better understanding on how to start building a brand, how to increase marketing as a small enterprise and how they could approach it. The author was interested in helping a brand-new company, since they might need the assistance especially in the beginning of their operations. Also, branding a service might be harder than branding a product, which is interesting area of research. In the research, theories revolving around marketing and branding was discussed to have proper background for further recommendations and conclusion. Data regarding this type of services was analysed also.
The content of the thesis consists of theory and practical data. The theory that was used was carefully collected to support the topic of the thesis and to build better understanding of current challenges. The practical data was collected from several sources, including the commissioning company’s social media channels.
As a result from the thesis, the commissioning company should have better vision regarding their social media strategy and also have new ideas to develop their brand. The thesis is meant to give the company some new perspective when it comes to marketing in social media.
Opinnäytetyön sisältö koostuu teoriasta ja käytännönläheisestä tiedosta. Teoria, jota oli käytetty, oli tarkoin valittua tukeakseen opinnäytetyön aihetta ja rakentaakseen parempaa ymmärrystä nykyisistä haasteista. Käytännönläheinen tieto oli kerätty useammista lähteistä, sisältäen työn toimeksiantajan sosiaalisen median kanavat.
Tuloksena opinnäytetyöstä työn toimeksiantajalla pitäisi olla parempi visio heidän sosiaalisen median markkinointistrategian suhteen, sekä uusia ideoita brändin kehittämiseen. Opinnäytetyön tarkoituksena on antaa yritykselle uutta näkökulmaa markkinointiin sosiaalisessa mediassa.
The content of the thesis consists of theory and practical data. The theory that was used was carefully collected to support the topic of the thesis and to build better understanding of current challenges. The practical data was collected from several sources, including the commissioning company’s social media channels.
As a result from the thesis, the commissioning company should have better vision regarding their social media strategy and also have new ideas to develop their brand. The thesis is meant to give the company some new perspective when it comes to marketing in social media.