En multifunktionell bar - att optimera gästens upplevelse
Geijer, Sebastian (2020)
Geijer, Sebastian
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112023503
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112023503
Tiivistelmä
Syftet med detta arbetet är att ta reda på om ett upplevelserum som fyller många olika funktioner kan ge kunden den optimala kundupplevelsen.
Studien är en fallstudie genom en kvalitativ metod med intervjuer. Fyra intervjupersoner är strategiskt utvalda för att få fram de bästa resultaten.
De teorier som tas upp i detta arbete är: upplevelserum, hur upplevelserum påverkar kunden och de fem sinnena.
Slutsatsen är att det är väldigt svårt att kunna ge den optimala kundupplevelsen för varje funktion men det är möjligt att ge kunden den optimala kundupplevelsen i ett upplevelse som fyller flera funktioner. The purpose of this study is to find out if a servicescape that fulfills many different functions can give the customer the optimal customer experience.
The study is a case study through a qualitative method with interviews. Four interviewees are strategically selected to produce the best results.
The theories raised in this work are: servicescapes, how servicescapes affect the customer and the five senses.
The conclusion is that it is very difficult to provide the optimal customer experience for each function, but it is possible to give the customer the optimal customer experience in a servicescape that fulfills several functions.
Studien är en fallstudie genom en kvalitativ metod med intervjuer. Fyra intervjupersoner är strategiskt utvalda för att få fram de bästa resultaten.
De teorier som tas upp i detta arbete är: upplevelserum, hur upplevelserum påverkar kunden och de fem sinnena.
Slutsatsen är att det är väldigt svårt att kunna ge den optimala kundupplevelsen för varje funktion men det är möjligt att ge kunden den optimala kundupplevelsen i ett upplevelse som fyller flera funktioner.
The study is a case study through a qualitative method with interviews. Four interviewees are strategically selected to produce the best results.
The theories raised in this work are: servicescapes, how servicescapes affect the customer and the five senses.
The conclusion is that it is very difficult to provide the optimal customer experience for each function, but it is possible to give the customer the optimal customer experience in a servicescape that fulfills several functions.