Tapahtuman kansainvälinen markkinointi ja viestintä : Case SELL Student Games 2020
Sutinen, Annika; Filander, Tii (2020)
Sutinen, Annika
Filander, Tii
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111923444
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111923444
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia tapahtumamarkkinoinnin eri keinoja sekä pohtia niiden toimivuutta SELL Student Games 2020 -tapahtumanmarkkinoinnissa ja kansainvälisessä viestinnässä. Opinnäytetyö tehtiin tapahtumalle SELL Student Games 2020. SELL Student Games on kansainvälinen opiskelijaurheilutapahtuma.
Opinnäytetyö sisältää teoriaosan ja toiminnallisen osion. Teoriaosa käsittelee tapahtuman järjestämistä, suunnittelua ja tapahtumamarkkinointia. Toiminnallinen osio käsittelee tapahtuman SELL Student Games 2020 -tapahtumamarkkinoinnin suunnitelmia, ratkaisuja ja onnistumisia. Tarkoituksena oli pohtia teoriaosassa esiteltyjen tapahtumamarkkinoinnin keinojen hyödyntämistä SELL Student Games 2020 -tapahtumanmarkkinoinnissa.
Opinnäytetyöhön hankittiin tietoa kirjallisuudesta, asiantuntijablogeista, alan oppaista ja internet-sivustoilta. Merkittävä osa tietoperustasta koostui tapahtumamarkkinoinnin ja digitaalisen markkinoinnin kirjallisuudesta. Toiminnallisen osion tietoperustana toimi tapahtumalle SELL Student Games 2020 luodut materiaalit, suunnitelmat ja sosiaalisen median tilit.
Tapahtumamarkkinointi on tehokkainta digitaalisen markkinoinnin keinoilla. Tapahtumalle saatiin eniten näkyvyyttä verkkosivujen ja sosiaalisen median kanavien kautta. Kansainvälisessä tapahtumamarkkinoinnissa ja viestinnässä tulee löytää oikeat henkilöt, kohderyhmään sopivat sosiaalisen median kanavat sekä luoda suunnitelmat koko tapahtumanmarkkinoinnille. SELL Student Games 2020 -tapahtuman markkinoinnista ei voitu tehdä tarkkoja johtopäätöksiä, sillä tapahtuma lopulta peruttiin COVID-19 pandemian vuoksi.
Opinnäytetyö sisältää teoriaosan ja toiminnallisen osion. Teoriaosa käsittelee tapahtuman järjestämistä, suunnittelua ja tapahtumamarkkinointia. Toiminnallinen osio käsittelee tapahtuman SELL Student Games 2020 -tapahtumamarkkinoinnin suunnitelmia, ratkaisuja ja onnistumisia. Tarkoituksena oli pohtia teoriaosassa esiteltyjen tapahtumamarkkinoinnin keinojen hyödyntämistä SELL Student Games 2020 -tapahtumanmarkkinoinnissa.
Opinnäytetyöhön hankittiin tietoa kirjallisuudesta, asiantuntijablogeista, alan oppaista ja internet-sivustoilta. Merkittävä osa tietoperustasta koostui tapahtumamarkkinoinnin ja digitaalisen markkinoinnin kirjallisuudesta. Toiminnallisen osion tietoperustana toimi tapahtumalle SELL Student Games 2020 luodut materiaalit, suunnitelmat ja sosiaalisen median tilit.
Tapahtumamarkkinointi on tehokkainta digitaalisen markkinoinnin keinoilla. Tapahtumalle saatiin eniten näkyvyyttä verkkosivujen ja sosiaalisen median kanavien kautta. Kansainvälisessä tapahtumamarkkinoinnissa ja viestinnässä tulee löytää oikeat henkilöt, kohderyhmään sopivat sosiaalisen median kanavat sekä luoda suunnitelmat koko tapahtumanmarkkinoinnille. SELL Student Games 2020 -tapahtuman markkinoinnista ei voitu tehdä tarkkoja johtopäätöksiä, sillä tapahtuma lopulta peruttiin COVID-19 pandemian vuoksi.