Creating a game scene in Unity
Eräniitty, Saku (2020)
Eräniitty, Saku
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111622950
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111622950
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda yksinkertainen peliskene ilman pelattavuutta. Peliskenellä oli tarkoitus esitellä lukijalle peliskenen luonnin eri vaiheita ja aiheita, sekä auttaa lukijaa valitsemaan mitkä aihealueet pelinkehityksessä ovat hänelle mieluisimpia. Tarkoituksena oli myös auttaa lukiaa pääsemään hyvään alkuun oman peliskenen luonnissa.
Pelinkehitys kattaa valtavan määrän aihealueita. Tässä opinnäytetyössä kerrotaan miten Unityssä luodaan uusi projekti ja asennetaan siihen tarvittavat liitännäiset parhaan grafiikan mahdollistamiseksi. Sen lisäksi selviää miten hahmon veistäminen, animointi ja luurakenteen luominen Blenderissä toimii. Lopuksi vielä näytetään, kuinka partikkelisysteemiä voi käyttää vaikkapa tulen tekemiseen ja kuinka taivas tehdään peli skeneen.
Työ ei ollu minkään yrityksen tilaama, vaan kirjoittajan täysin itse valitsema aihe ja se soveltuu parhaiten alotteleville pelinkehittäjille.
Pelinkehitys kattaa valtavan määrän aihealueita. Tässä opinnäytetyössä kerrotaan miten Unityssä luodaan uusi projekti ja asennetaan siihen tarvittavat liitännäiset parhaan grafiikan mahdollistamiseksi. Sen lisäksi selviää miten hahmon veistäminen, animointi ja luurakenteen luominen Blenderissä toimii. Lopuksi vielä näytetään, kuinka partikkelisysteemiä voi käyttää vaikkapa tulen tekemiseen ja kuinka taivas tehdään peli skeneen.
Työ ei ollu minkään yrityksen tilaama, vaan kirjoittajan täysin itse valitsema aihe ja se soveltuu parhaiten alotteleville pelinkehittäjille.