Design thinking tools in creating business growth: Case Canon Oy, printing service for micro companies
Lumenkoski, Hanna (2020)
Lumenkoski, Hanna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020091420438
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020091420438
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia muotoiluajattelua liiketoiminnan kasvun mahdollistajana. Eri kasvuteorioita on käsitelty muotoiluun yhdistettynä ja opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostuukin näiden yhtymästä. Menetelminä työssä on käytetty palvelumuotoilusta tuttuja menetelmiä, joihin on yhdistetty sinisen meren kasvustrategiasta tuttuja keinoja.
Kehitysprojekti on toteutettu toimeksiantajalle Canon Oy:lle. Opinnäytetyö on rajattu Canon Oyn B2B tuotteisiin ja liiketoimintaan, tarkennettuna toimiston tulostamiseen. Tulostusliiketoiminta on haastavassa markkinatilanteessa ja kehitysprojektin keskiössä on mikroyrittäjien tulostus tarpeet. Tämä asiakasryhmä edustaa sinisen meren mahdollisuutta.
Opinnäytetyön lopputuloksena voidaan todeta, että muotoiluajattelua voidaan hyödyntää liiketoiminnan kasvun mahdollistajana. Konkreettinen lopputulos on yhteiskäyttöinen tulostuspalvelu, joka on toteutettu valitun asiakasryhmän tarpeisiin.
Kehitysprojekti on toteutettu toimeksiantajalle Canon Oy:lle. Opinnäytetyö on rajattu Canon Oyn B2B tuotteisiin ja liiketoimintaan, tarkennettuna toimiston tulostamiseen. Tulostusliiketoiminta on haastavassa markkinatilanteessa ja kehitysprojektin keskiössä on mikroyrittäjien tulostus tarpeet. Tämä asiakasryhmä edustaa sinisen meren mahdollisuutta.
Opinnäytetyön lopputuloksena voidaan todeta, että muotoiluajattelua voidaan hyödyntää liiketoiminnan kasvun mahdollistajana. Konkreettinen lopputulos on yhteiskäyttöinen tulostuspalvelu, joka on toteutettu valitun asiakasryhmän tarpeisiin.