Consumer behaviour towards sustainable clothing industry among young adults in Southwest Finland
Kuutti, Linda; Shrestha, Pragesh (2020)
Kuutti, Linda
Shrestha, Pragesh
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061719046
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061719046
Tiivistelmä
Tässä tutkimuksessa selvitetään nuorten aikuisten kuluttakäyttäytymistä kestäviä vaatteita kohtaan Varsinais-Suomessa. Tämän tutkimuksen päämotivaatio on tarjota luotettavaa tietoa paikallisille kestävän kehityksen vaateliikkeille käytettäväksi omassa markkinointistrategiassaan mainostaakseen ja houkutellakseen kohderyhmää ostamaan ennemmin kestäviä vaatteita kuin pikamuotia. Tässä tutkimuksessa tutkimme, mitkä ovat tärkeimmät tekijät, jotka vaikuttavat kuluttajien ostopäätökseen vaatteiden valinnan aikana, ja onko ympäristöasioiden ja kuluttajien käyttäytymisellä yhteyttä kestävämpien vaatevalinnoiden kannalta.Koska ympäristökysymykset ovat näkyvämpiä arkielämässämme, esimerkiksi lumipeite vähenee ja napajäätiköt sulavat entistä nopeammin, on tärkeää löytää tapoja estää ilmastonmuutos ja ilmaston lämpeneminen. Tässä tutkimuksessa selvitämme näiden aiheiden ja vaateteollisuuden välistä yhteyttä ja kuinka kestävien vaatteiden suosiminen on ympäristöystävällisempi vaihtoehto kuin pikamuoti. Toteutimme tämän tutkimuksen tekemällä teoreettisia tutkimuksia aiheesta. Keräsimme tietoa sekä kvantitatiivisella että laadullisilla menetelmillä tekemällä haastatteluja ja kyselyitä. Pääsyy molempien menetelmien käyttöön on tarjota mahdollisimman luotettavaa tietoa jatkotutkimuksille. Tutkimuksessa havaittiin, että merkittävin tekijä asiakaskäyttäytymiseen vaatteita valitessa on hinta: monet nuoret aikuiset ovat juuri valmistuneet tai valmistumassa, ja työuraa ei välttämättä ole vielä takana paljoa. Tästä syystä vuotuiset tulot eivät ole vielä merkittävän suuria, jonka johdosta hinta merkitsee eniten, eikä ympäristötekijöillä vaikuttaisi olevan suurtakaan vaikutusta tähän. This study investigates consumer behavior towards sustainable clothing among young adults in Southwest Finland. The main motivation for this study is to provide reliable data for local sustainable clothing stores to use in their own marketing strategy to promote and please the target group to purchase rather sustainable clothing than fast fashion. In this study we explore which are the main factors impacting consumer’s purchasing decision during selecting clothes and is there any connection between environmental issues and consumer behavior towards sustainable clothing.
Since the environmental issues are more visible in everyday life, for example the snow cover is decreasing and polar ice cover is melting fasten than before, it is important to find the ways to stop climate change and global warming. In this study we explored the connection between those issues and clothing industry and how preferring the sustainable clothing is better option environmental-wise than fast fashion. We implemented this study by doing theoretical investigation about the topic. Then, we collected data both quantitive and qualitative methods by doing interviews and questionnaires. In this stydy we found that the price seems to be most demanding factor among young adults while purchasing clothing. We examined that there is still inner motivation, such as worry about environment and future, but since the sustainable clohing is several times more expensive, the price becomes the most important internal factor incluencing consumer behavior based on this study.
Since the environmental issues are more visible in everyday life, for example the snow cover is decreasing and polar ice cover is melting fasten than before, it is important to find the ways to stop climate change and global warming. In this study we explored the connection between those issues and clothing industry and how preferring the sustainable clothing is better option environmental-wise than fast fashion. We implemented this study by doing theoretical investigation about the topic. Then, we collected data both quantitive and qualitative methods by doing interviews and questionnaires. In this stydy we found that the price seems to be most demanding factor among young adults while purchasing clothing. We examined that there is still inner motivation, such as worry about environment and future, but since the sustainable clohing is several times more expensive, the price becomes the most important internal factor incluencing consumer behavior based on this study.