Digitaalinen mainosnäyttö viestintäkanavana : case: Kirkkonummen seurakuntien infonäytöt
Antikainen, Anna (2020)
Antikainen, Anna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061618840
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061618840
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli Kirkkonummen evankelis-luterilaisten seurakuntien viestinnän käytäntöjen kehittäminen nykyaikaisemmiksi ja paremmin kohderyhmät tavoittaviksi. Kehittämistyön tavoitteena oli digitaalisten mainosnäyttöjen käyttöönotto Kirkkonummen seurakuntien viestinnässä.
Opinnäytetyö oli työelämälähtöinen kehittämistehtävä. Tutkimusmenetelminä käytettiin kehittämistutkimusta ja tapaustutkimusta. Lisäksi tutkittiin muilla seurakunnilla käytössä olevien digitaalisten mainosnäyttöjen käyttöä kyselytutkimuksella ja analysoitiin seurakuntien ulkomainontaa.
Kehittämistyön tuloksena Kirkkonummen seurakuntien viestinnässä otettiin käyttöön digitaaliset mainosnäytöt. Tutkimuksen johtopäätöksenä esitetään, että mainosnäyttöjen sisältöä pitäisi suunnitella kuvapainotteisesti kohderyhmiä kiinnostavaksi. Lisäksi seurakuntien viestinnässä ja markkinoinnissa tulisi käyttää strategisen ja integroidun viestinnän keinoja.
Opinnäytetyö oli työelämälähtöinen kehittämistehtävä. Tutkimusmenetelminä käytettiin kehittämistutkimusta ja tapaustutkimusta. Lisäksi tutkittiin muilla seurakunnilla käytössä olevien digitaalisten mainosnäyttöjen käyttöä kyselytutkimuksella ja analysoitiin seurakuntien ulkomainontaa.
Kehittämistyön tuloksena Kirkkonummen seurakuntien viestinnässä otettiin käyttöön digitaaliset mainosnäytöt. Tutkimuksen johtopäätöksenä esitetään, että mainosnäyttöjen sisältöä pitäisi suunnitella kuvapainotteisesti kohderyhmiä kiinnostavaksi. Lisäksi seurakuntien viestinnässä ja markkinoinnissa tulisi käyttää strategisen ja integroidun viestinnän keinoja.