Tulorekisterin käyttöönoton kokemuksia julkisten alojen eläkelain (JuEL) näkökulmasta
Tolonen, Jenni (2020)
Tolonen, Jenni
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061518741
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061518741
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Kevalle tulorekisterin käyttöönoton kokemuksia julkisen alojen eläkelain (JuEL) näkökulmasta. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada tietoa asioista, joihin Kevan asiakkaat ovat tyytyväisiä sekä selvittää mahdolliset kehittämiskohteet.
Opinnäytetyö on tehty Kevalle, jonka visio on vuodelle 2025 yhdessä uudistuva – paras kumppani työeläketurvassa ja työelämässä.
Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksena ja tietoperustan muodosti kirjallisuuskatsaus, joka antaa hyvän pohjan ymmärtää tutkimuksen aihetta ja sen tuloksia. Tietoperustana käytettiin alan kirjallisuutta ja verkkosivuja.
Tutkimuksen avuksi tehty asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Kysely lähetettiin tammikuussa 2020, jolloin ilmoitusliikenteen hoitajille lähetettiin asiakastyytyväisyyskysely sähköpostilla. Kysely lähetettiin 220 JuEL:n asiakkaalle ja vastauksia saatiin 85 asiakkaalta.
Tutkimustulokset osoittivat, että Kevan asiakkaat arvostavat hyvää tavoitettavuutta, yksityiskohtaisia ohjeita ja ohjeistuksia sekä ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua.
Opinnäytetyö on tehty Kevalle, jonka visio on vuodelle 2025 yhdessä uudistuva – paras kumppani työeläketurvassa ja työelämässä.
Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksena ja tietoperustan muodosti kirjallisuuskatsaus, joka antaa hyvän pohjan ymmärtää tutkimuksen aihetta ja sen tuloksia. Tietoperustana käytettiin alan kirjallisuutta ja verkkosivuja.
Tutkimuksen avuksi tehty asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Kysely lähetettiin tammikuussa 2020, jolloin ilmoitusliikenteen hoitajille lähetettiin asiakastyytyväisyyskysely sähköpostilla. Kysely lähetettiin 220 JuEL:n asiakkaalle ja vastauksia saatiin 85 asiakkaalta.
Tutkimustulokset osoittivat, että Kevan asiakkaat arvostavat hyvää tavoitettavuutta, yksityiskohtaisia ohjeita ja ohjeistuksia sekä ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua.