Markkinoinnin ja juhlapalvelun kehittäminen Kruununvoudintalolle
Vihelä, Niina (2020)
Vihelä, Niina
2020
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061518725
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061518725
Tiivistelmä
Opinnäytetyön lähtökohtana oli toimeksiantajan työarjessa esiintynyt puute markkinoinnin suunnitelmallisuudesta ja toisaalta sen ylläpitämän Kruununvoudintalon palveluiden kehittämisen tarve. Opinnäytetyön tavoitteeksi asetettiin näihin tarpeisiin vastaaminen.
Tutkimusotteena käytettiin kvantitatiivista tutkimusotetta ja interventionaalista lähestymistapaa, jolla tähdättiin kehittämistehtävän tuotoksiin. Tutkimusmenetelmäksi valittiin kyselytutkimus, joka toteutettiin verkossa. Tällä menetelmällä selvitettiin, minkä tyyppinen markkinointi saavuttaisi parhaiten Kruununvoudintalon asiakkaat, kiinnostaako heitä elämyksellisyys ruokailujen yhteydessä ja minkä tyyppisisä palveluita asiakkaat toivoisivat Kruununvoudintaloon.
Tutkimusotteena käytettiin kvantitatiivista tutkimusotetta ja interventionaalista lähestymistapaa, jolla tähdättiin kehittämistehtävän tuotoksiin. Tutkimusmenetelmäksi valittiin kyselytutkimus, joka toteutettiin verkossa. Tällä menetelmällä selvitettiin, minkä tyyppinen markkinointi saavuttaisi parhaiten Kruununvoudintalon asiakkaat, kiinnostaako heitä elämyksellisyys ruokailujen yhteydessä ja minkä tyyppisisä palveluita asiakkaat toivoisivat Kruununvoudintaloon.