Keski-Uudenmaan maaseutuhallintopalveluiden asiakastyytyväisyyskysely
Airio, Jukka (2020)
Airio, Jukka
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061218518
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061218518
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee työn toimeksiantajalle Keski-Uudenmaan maaseutuhallintopalveluille tekemääni asiakastyytyväisyyskyselyä ja sen tuloksia. Kyselyn tarkoituksena oli kerätä Keski-Uudenmaan maa-seutuhallintopalveluiden asiakkailta palautetta maaseutupalveluiden toiminnasta ja saada tätä kautta myös kehitysideoita palveluiden pa-rantamiseen asiakkaiden toiveiden mukaan. Toimeksiantajan asiakkai-na ovat Keski-Uudenmaan alueen kuntien maatilat ja niiden viljelijät. Edellisen kerran vastaavanlainen kysely oli toteutettu vuonna 2013, ja nyt toimeksiantaja halusi tiedustella uudelleen asiakkaiden mielipiteitä palveluidensa tämänhetkisestä tasosta.
Kysely keräsi vastauksia 129, ja se lähetettiin n. 800 viljelijälle. Tuloksis-ta on pääteltävissä, että asiakkaat ovat pääpiirteittäin tyytyväisiä Keski-Uudenmaan maaseutuhallintopalveluiden palveluihin ja toimintaan, toki myös kehityskohteita ja -ehdotuksia saatiin kyselyyn vastanneilta. Keskeisimpinä asioina esiin nousivat toimiston aukioloajat, joita toivot-tiin pidemmiksi, sekä tiedotettavien asioiden lyhyempi ja selkeämpi tiedotustapa.
Kysely keräsi vastauksia 129, ja se lähetettiin n. 800 viljelijälle. Tuloksis-ta on pääteltävissä, että asiakkaat ovat pääpiirteittäin tyytyväisiä Keski-Uudenmaan maaseutuhallintopalveluiden palveluihin ja toimintaan, toki myös kehityskohteita ja -ehdotuksia saatiin kyselyyn vastanneilta. Keskeisimpinä asioina esiin nousivat toimiston aukioloajat, joita toivot-tiin pidemmiksi, sekä tiedotettavien asioiden lyhyempi ja selkeämpi tiedotustapa.