Vuojoen kartanon kokouspalveluiden myynnin kehtittäminen
Nurmoranta, Henna (2020)
Nurmoranta, Henna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061118456
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061118456
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli löytää keinoja Vuojoen kartanon kokouspalveluiden myynnin kehittämiseksi. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa asiakkaiden kokouspalveluiden käyttöä niin yleisesti kuin Vuojoen kartanon kokouspalveluiden osalta.
Teoriaosuudet käsittelivät kokouspalveluita sekä myyntiä ja markkinointia. Myynnin ja markkinoinnin teoriaosuudessa paneuduttiin B2B-myyntiin, markkinoinnin strategiseen työkaluun, Ansoff- matriisiin, markkinoinnin 4C-malliin sekä digitaalisen markkinoinnin MRACE-malliin. Sen lisäksi teoriassa käsiteltiin Vuojoen kartanon historiaa ja nykytilaa.
Tiedonkeräämismenetelmänä käytettiin kyselytutkimusta. Kyselytutkimus toteutettiin yhtenä kyselylomakkeena niin nykyisille kokouspalveluasiakkaille kuin mahdollisille uusille asiakkaille eli prospekteille. Kyselytutkimuksessa käytettiin määrällistä tutkimusta. Tutkimus toteutettiin Kyselynetti-alustan avulla. Kyselylomake jaettiin kahteen osioon, ensimmäisessä osiossa käsiteltiin yleisesti kokouspalveluita ja toisessa osiossa keskityttiin Vuojoen kartanoon. Kyselyyn vastasi 32 yritystä tai yhdistystä.
Tutkimus tulosten ja teoriaosuuksien pohjalta saatiin työn tulokseksi kehittämisehdotuksia Vuojoen kartanon kokouspalveluiden myynnin kehittämiseksi. Tuloksena saatiin varmuutta kehityksen alla ennestään oleviin asioihin, kuten WLAN-yhteyden tarpeeseen.
Teoriaosuudet käsittelivät kokouspalveluita sekä myyntiä ja markkinointia. Myynnin ja markkinoinnin teoriaosuudessa paneuduttiin B2B-myyntiin, markkinoinnin strategiseen työkaluun, Ansoff- matriisiin, markkinoinnin 4C-malliin sekä digitaalisen markkinoinnin MRACE-malliin. Sen lisäksi teoriassa käsiteltiin Vuojoen kartanon historiaa ja nykytilaa.
Tiedonkeräämismenetelmänä käytettiin kyselytutkimusta. Kyselytutkimus toteutettiin yhtenä kyselylomakkeena niin nykyisille kokouspalveluasiakkaille kuin mahdollisille uusille asiakkaille eli prospekteille. Kyselytutkimuksessa käytettiin määrällistä tutkimusta. Tutkimus toteutettiin Kyselynetti-alustan avulla. Kyselylomake jaettiin kahteen osioon, ensimmäisessä osiossa käsiteltiin yleisesti kokouspalveluita ja toisessa osiossa keskityttiin Vuojoen kartanoon. Kyselyyn vastasi 32 yritystä tai yhdistystä.
Tutkimus tulosten ja teoriaosuuksien pohjalta saatiin työn tulokseksi kehittämisehdotuksia Vuojoen kartanon kokouspalveluiden myynnin kehittämiseksi. Tuloksena saatiin varmuutta kehityksen alla ennestään oleviin asioihin, kuten WLAN-yhteyden tarpeeseen.