AR-markkinointikampanjan suunnitelma pienyritykselle
Hartikainen, Emma; Laitinen, Ville (2020)
Hartikainen, Emma
Laitinen, Ville
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060517389
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060517389
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan, kuinka lisättyä todellisuutta voitaisiin hyödyntää pienyrityksen markkinoinnissa. Opinnäytetyön tietotoperusta käsittelee markkinointikampanjan perusteita ja videomarkkinointia. Lisäksi perehdytään siihen, mitä lisätty todellisuus on ja miten sitä voitaisiin hyödyntää markkinoinnissa.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osassa suunnittelemme toimeksiantajallemme markkinointikampanjan, joka hyödyntäisi lisättyä todellisuutta. Kampanjan päätuotteita ovat kolme mainosvideota, jotka suunnittelimme ja toteutimme toimeksiannossamme. Opinnäytetyössämme kuvaamme videoiden suunnittelu-, kuvaus- ja jälkituotantovaiheet. Työstä selviää, kuinka videot saatiin toimimaan osana lisättyä todellisuutta.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osassa suunnittelemme toimeksiantajallemme markkinointikampanjan, joka hyödyntäisi lisättyä todellisuutta. Kampanjan päätuotteita ovat kolme mainosvideota, jotka suunnittelimme ja toteutimme toimeksiannossamme. Opinnäytetyössämme kuvaamme videoiden suunnittelu-, kuvaus- ja jälkituotantovaiheet. Työstä selviää, kuinka videot saatiin toimimaan osana lisättyä todellisuutta.