Brändin edistäminen sosiaalisen median markkinoinnin avulla
Helakorpi, Sami (2020)
Helakorpi, Sami
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060216205
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060216205
Tiivistelmä
Yrityksen brändi luo pohjan liiketoiminnalle ja brändin avulla luodaan mielikuva kuluttajille yrityksen identiteetistä. Digimarkkinnoin implementointi osaksi yrityksen markkinointiviestintään on nykyään ja tulevaisuudessa elintärkeä faktori liiketoiminnallisen menestymisen kannalta. Nykypäivänä brändin tunnettavuuden edistämiseksi hyödynnetään digimarkkinoinnin ja sosiaalisen median tuomia mahdollisuuksia entistä enemmän.
Opinnäytetyön aiheena on brändin edistäminen sosiaalisen median markkinoinnin avulla. Tavoitteena oli luoda sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma Facebook- ja Instagram-alustoille käytettäväksi. Toimeksiantajana toimii kotimainen vaatealan yritys Cuddles.fi ja tavoitteena oli edistää brändiä sekä kasvattaa sen näkyvyyttä.
Tietoperustassa käsiteltiin brändäystä ja sen merkitystä, nykypäivän sosiaalista mediaa, markkinointiviestinnän teorioita ja malleja sekä käytännön esimerkkien avulla toteutettua sosiaalisen median markkinointia. Työtä kohdennettiin Instagram- ja Facebook-alustoille niiden tuomien mahdollisuuksien vuoksi. Näin opinnäytetyötä pystyttiin tarkastelemaan hallittavan viitekehyksen sisällä perusteellisemmin. Opinnäytetyö antaa kokonaisvaltaisen näkemyksen sosiaalisen median markkinoinnista, brändäyksestä, toimeksiantajan yrityksestä sekä siitä millä tavalla sosiaalisen median markkinointi vaikuttaa brändäykseen ja yrityksen toimintaan. Konkreettisena tuotoksena oli julkaisukalenteri toimeksiantajan uudelle elokuussa julkaistavalle mallistolle sekä muistilista brändiä edistävään sosiaalisen median markkinointiin. Opinnäytetyö päättyy pohdinta-osioon, jossa reflektoidaan tehtyä työtä sekä merkitystä toimeksiantajalle ja itselleni.
Opinnäytetyön aiheena on brändin edistäminen sosiaalisen median markkinoinnin avulla. Tavoitteena oli luoda sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma Facebook- ja Instagram-alustoille käytettäväksi. Toimeksiantajana toimii kotimainen vaatealan yritys Cuddles.fi ja tavoitteena oli edistää brändiä sekä kasvattaa sen näkyvyyttä.
Tietoperustassa käsiteltiin brändäystä ja sen merkitystä, nykypäivän sosiaalista mediaa, markkinointiviestinnän teorioita ja malleja sekä käytännön esimerkkien avulla toteutettua sosiaalisen median markkinointia. Työtä kohdennettiin Instagram- ja Facebook-alustoille niiden tuomien mahdollisuuksien vuoksi. Näin opinnäytetyötä pystyttiin tarkastelemaan hallittavan viitekehyksen sisällä perusteellisemmin. Opinnäytetyö antaa kokonaisvaltaisen näkemyksen sosiaalisen median markkinoinnista, brändäyksestä, toimeksiantajan yrityksestä sekä siitä millä tavalla sosiaalisen median markkinointi vaikuttaa brändäykseen ja yrityksen toimintaan. Konkreettisena tuotoksena oli julkaisukalenteri toimeksiantajan uudelle elokuussa julkaistavalle mallistolle sekä muistilista brändiä edistävään sosiaalisen median markkinointiin. Opinnäytetyö päättyy pohdinta-osioon, jossa reflektoidaan tehtyä työtä sekä merkitystä toimeksiantajalle ja itselleni.