Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma freelance-tanssiryhmälle Team Nuggets
Chen, Johnny (2020)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Chen, Johnny
2020
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052915091
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052915091
Tiivistelmä
Sosiaalisesta mediasta on noussut monille tärkeä tapa markkinoida, koska sen avulla tavoittaa suuren määrän ihmisiä nopeasti ja helposti. Sosiaalisessa mediassa markkinointi
on edullista, joten kuka vain voi käyttää sitä.
Opinnäytetyön tarkoituksena on sosiaalisen median markkinointisuunnitelma freelance
tanssiryhmälle Team Nuggets. Toimeksiantajalla on hyvät mahdollisuudet menestyä kpop-tanssiryhmänä markkinoilla, mutta se tarvitsee menestyäkseen enemmän tunnettuutta.
Työ on toiminnallinen ja tavoitteena on saada toimeksiantajalle lisää seuraajia ja näkyvyyttä heidän sosiaalisen median kanavillaan. Työn ensimmäisessä Työn ensimmäisessä
osassa perehdytään markkinoinnin strategiseen suunnitteluun ja selvitetään sosiaalisen
median suunnittelun pääpiirteet.
Toiminnallisessa osiossa esitellään markkinointisuunnitelman vaiheet ja suunnitelman sisältö. Suunnitelmassa selvitetään sosiaalisen median markkinoinnin kohderyhmä, tavoitteet, aikataulu, kanavat jne., jossa kerrotaan toimeksiantajan ongelmista, kilpailijoista ja
ratkaisusta. Ratkaisussa on siis kirjattuna ehdotuksia, joiden avulla toimeksiantaja saavuttaa tunnettuudelle asettamansa kasvutavoitteet. Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinoinnissa hyödynnettävä suunnitelma, joka on suunniteltu yhdeksi vuodeksi.
Opinnäytetyö aloitettiin marraskuussa 2019 ja se valmistui toukokuussa 2020. Tuotoksena
syntyi markkinointisuunnitelma, jota on havainnollistettu sosiaalisen median markkinointiviestintämatriisina. Suunnitelma otetaan käyttöön elokuussa 2020.
on edullista, joten kuka vain voi käyttää sitä.
Opinnäytetyön tarkoituksena on sosiaalisen median markkinointisuunnitelma freelance
tanssiryhmälle Team Nuggets. Toimeksiantajalla on hyvät mahdollisuudet menestyä kpop-tanssiryhmänä markkinoilla, mutta se tarvitsee menestyäkseen enemmän tunnettuutta.
Työ on toiminnallinen ja tavoitteena on saada toimeksiantajalle lisää seuraajia ja näkyvyyttä heidän sosiaalisen median kanavillaan. Työn ensimmäisessä Työn ensimmäisessä
osassa perehdytään markkinoinnin strategiseen suunnitteluun ja selvitetään sosiaalisen
median suunnittelun pääpiirteet.
Toiminnallisessa osiossa esitellään markkinointisuunnitelman vaiheet ja suunnitelman sisältö. Suunnitelmassa selvitetään sosiaalisen median markkinoinnin kohderyhmä, tavoitteet, aikataulu, kanavat jne., jossa kerrotaan toimeksiantajan ongelmista, kilpailijoista ja
ratkaisusta. Ratkaisussa on siis kirjattuna ehdotuksia, joiden avulla toimeksiantaja saavuttaa tunnettuudelle asettamansa kasvutavoitteet. Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinoinnissa hyödynnettävä suunnitelma, joka on suunniteltu yhdeksi vuodeksi.
Opinnäytetyö aloitettiin marraskuussa 2019 ja se valmistui toukokuussa 2020. Tuotoksena
syntyi markkinointisuunnitelma, jota on havainnollistettu sosiaalisen median markkinointiviestintämatriisina. Suunnitelma otetaan käyttöön elokuussa 2020.